Амазон: Има сè повеќе роботи, но сè уште ни требаат луѓе

27

Онлајн гигантот за малопродажба и испорака Амазон ја засилува својата употреба на роботи бидејќи растот на продажбата забавува и се соочува со притисок да ги намали трошоците.

Веќе, околу три четвртини од пакетите испорачани од гигантот за е-трговија се допрени од некој вид роботски систем. „Но, веројатно ќе достигне 100%, или блиску до него, во следните пет години“, изјави за Би-Би-Си Тај Брејди, главен технолог во Amazon Robotics.

Компанијата одби да прецизира колку инвестицијата помага да се намалат трошоците. Ниту, пак, беа расположени да зборуваат за тоа колку брзо машините ќе ги заменат „човечките колеги“, истакнувајќи дека со напредокот на технологијата се отворени 700 нови видови работни места.

„Работните места сигурно ќе се променат, но потребата од луѓе секогаш ќе биде тука“, рече Брејди.

Тој зборуваше на настан во центарот за роботика на компанијата во близина на Бостон, каде што компанијата го претстави својот најнов пакет роботи, дронови и технологија за мапирање на група новинари.

Фирмата тестира џиновска роботска рака која може да ги собере предметите пред да бидат спакувани во кутии – подвиг што директорите го опишаа како голем напредок – и машина која може слободно да се движи низ подот на магацинот заедно со луѓето.

Првите испораки на дронови на Амазон треба да започнат во САД кон крајот на оваа година.

Амазон се надева дека до крајот на деценијата ќе испорача 500 милиони пакети годишно со дрон.

„Навистина мислам дека она што ќе го правиме во следните пет години ќе биде занемарливо во споредба со сè што сме направиле во последните 10 години“, рече Џо Квинливан, потпретседател за роботика и ИТ на Amazon. „Сметаме дека тоа навистина ќе ја трансформира нашата мрежа.

На некој начин, Амазон доцни во развојот на роботиката, оценува Би-Би-Си и додава дека кинескиот гигант за е-трговија JD.com пред речиси пет години воведе магацин со само четворица вработени, додека конкурентот Walmart веќе има започната програма за испорака на беспилотни летала.

Компаниите низ синџирот на снабдување вложуваат пари во такви инвестиции, делумно поттикнати од тешкотиите во наоѓањето работници, рече Двајт Клапич, истражувачки потпретседател во логистичкиот тим на Гартнер.

„Се случуваат многу иновации“, рече тој.

Амазон, кој, наводно, предупредил во интерен меморандум минатата година дека би можел да остане без луѓе за своите магацини во САД до 2024 година, работи на такви проекти повеќе од една деценија.

Компанијата ја купи бостонската компанија за роботика Kiva Systems во 2012 година за да ги поттикне своите „роботски амбиции“, додека основачот Џеф Безос зборуваше за аспирациите на компанијата за дронови во интервју во 2013 година.

Амазон соопшти дека сега има 520.000 мобилни роботи по своите магацини, што е двојно повеќе од 2019 година. Притоа, инсталираше околу 1.000 претходни верзии на роботските краци за сортирање пакети на локации во САД и Европа.

Роботите претставени од компанијата во четвртокот остануваат во пробна состојба, иако се очекува имплементацијата да стане пошироко распространета во следните две години.

Компанијата рече дека се надева дека ќе испорача 500 милиони пакети годишно со беспилотни летала до крајот на деценијата, вклучително и во густо населените области како Сиетл. Но, тоа сепак ќе биде мал дел од 5-те милијарди пакети за кои компанијата вели дека моментално ги обработува секоја година.

И роботиката не е имуна на напорите на компанијата за намалување на трошоците, бидејќи продажбата на компанијата е забавена, а загриженоста за економска рецесија расте.

Оваа година, Амазон ја затвори својата програма за беспилотни летала во Велика Британија и откажа делови од својата роботска операција, како што е Scout, која работеше на машина која може да доставува пакети до домовите на луѓето.

„Ние сме целосно свесни за макроекономските услови“, рече Брејди, истакнувајќи дека замрзнувањето на вработувањата на компанијата се однесува на нејзиниот оддел за роботика. Но, додаде тој, „нема да ги намалиме инвестициите“.