Автомобилскиот пазар ќе пропадне ако не се намали цената на ЕВ

76

Со иницијативата за укинување на возила со мотори на внатрешно согорување, Stellantis предупредува дека пазарот на автомобили може да колабира

Четвртиот најголем светски производител Stellantis, по договорот за постепено укинување на моторите со внатрешно согорување, предупреди дека индустријата е осудена на пропаст доколку електричните возила не поевтинат. Stellantis има за цел да ги намали трошоците за производство на ЕВ за 40 отсто до 2030 година, изјави главниот директор за производство Арно Дебоеф. Производителот на Fiat, Jeep, Citroen и Peugeot меѓу другите, планира самостојно да произведува некои делови и исто така да врши притисок врз добавувачите да ја намалат цената на нивните производи.

 

 

Ако електричните возила не поевтинат, „пазарот ќе пропадне“, рече Дебоеф во фабриката на компанијата Тремери во Франција. „Тоа е голем предизвик“.

Stellantis има големи амбиции за следниот период

Stellantis планира да претстави повеќе од 75 целосно електрични модели оваа деценија и да трансформира барем некои од своите француски фабрики за автомобили за производство на електрични возила. И покрај тоа што компанијата троши големи средства за пуштање во употреба, таа се обврзува да одржува силни приноси, потпирајќи се на дополнителни приходи од софтвер и услуги, како и некои премиум возила.

Цените на ЕВ брзо растат. Tesla ги зголеми цените за дури 6.000 долари по автомобил овој месец, по слични покачувања на почетокот на оваа година од Rivian, Hummer и Ford. Зголемените трошоци за суровини ги прават некои модели на батерии непрофитабилни, рече главниот финансиски директор на Ford, Џон Лолер, на конференцијата за инвеститори претходно овој месец.

Земјите од Европската унија оваа недела го поддржаа барањето за елиминирање на CO2 емисиите кај новите автомобили до 2035 година. Со оглед на тоа што законодавците на ЕУ се залагаат за откажување од фосилните горива во автомобилската индустрија, многу е веројатно дека повеќето производители ќе мора да се префрлат на производство на ЕВ за малку повеќе од една деценија.

Производителите се соочуваат со проблеми

Додека Stellantis ќе се придржува до одлуката, на креаторите на политиката изгледа „не им е грижа“ дали автопроизводителите имаат доволно суровини за да ја поддржат промената, изјави извршниот директор Карлос Таварес.

Поголемата побарувачка за ЕВ батерии помеѓу 2024 и 2027 година – период пред да се појави поголем европски капацитет – ќе им користи на азиските производители и ќе го „загрози“ производството на батериски ќелии на Запад, рече Таварес за време на посетата на фабриката во Мец во североисточниот дел на земјата. Франција.

Stellantis развива пет големи фабрики за батерии низ Северна Америка и Европа за да произведат 400 гигават-часови ќелии до 2030 година. Тој додаде дека компанијата нема да ја исклучи можноста за купување рудник за да обезбеди резерви на суровини.

Stellantis, исто така, размислува до кој степен би можел да произведува сопствена енергија за да ги спречи зголемените цени во случај на прекини во снабдувањето како резултат на руската инвазија на Украина.

„Имаме значителни области каде што би можеле да поставиме соларни панели“, рече Таварес.

Директорите зборуваа за време на патувањето кое имаше за цел да покаже како производителот на автомобили трансформира некои од своите француски погони за мотори со внатрешно согорување и системи за трансмисија за да произведува делови за електрични возила. Таварес не понуди гаранции дека сите европски фабрики ќе направат транзиција, велејќи дека тоа зависи од тоа дали целокупниот пазар на автомобили ќе издржи.

Преземено од Avtoplus.mk