Нови чекори кон туркање на целосно автономни возила кои немаат волан или педали се преземени од Baidu во Кина и GM и Ford во САД. Кинеските автомобили импресионираат со нивната ниска цена и ќе возат луѓе, додека во САД ќе бидат во ограничен број и се очекува да носат претежно товар.
Кинескиот технолошки гигант Baidu претстави ново автономно возило со подвижен волан, а плановите на компанијата е да го користи за својата роботска такси услуга во Кина следната година. Цената на еден автомобил е 250.000 јуани, што е многу поевтино од цената од 480.000 јуани за претходната генерација на автомобили од овој тип, се вели во соопштението на Baidu.
„Ова огромно намалување на трошоците ќе ни овозможи да распоредиме десетици илјади автономни возила низ Кина“, рече извршниот директор на Baidu, Робин Ли на прес-конференција. „Се движиме кон иднината каде што возењето роботакси ќе биде половина од цената на таксито денес“.
Новото возило ќе има автономија на ниво 4 (т.е. нема да му треба човечка интервенција), со 8 лидари и 12 камери. Компанијата не го откри производителот на новиот модел.
Извршниот директор на Tesla, Елон Маск, изјави на конференција на инвеститори во април дека компанијата планира да започне со масовно производство на своето роботско такси без волан и без педали во 2024 година. Тој предвиде дека возењето во робо-такси ќе чини помалку од возењето со автобус.
Waymo на Alphabet, исто така, воведе робо-такси без волан минатата година. Компанијата се подготвува да ги лансира своите „целосно автономни возила“ во САД во наредните години.
Во исто време, General Motors и Ford Motor побараа од американските регулатори за безбедност на автомобилите да гласаат за исклучоците за ослободување на „ограничен број на самоуправувачки возила без човечка контрола, како што се волан и педали на сопирачките“. Националната управа за безбедност на сообраќајот на патиштата (NHTSA) има овластување да издава петиции за да се дозволи ограничен број возила да работат на патот без потребната човечка контрола.
Двата американски производители на автомобили планираат да пласираат до 2.500 возила годишно – максимално дозволено со закон – за услуги за споделување на возење и испорака.
Се верува дека барањето на GM е неговиот модел без волан, без педали и без ретровизори, трепкачи или бришачи. Неговите врати се лизгаат, како метро. GM вели дека новите возила ќе бараат од сите патници да ги врзат појасите пред почетокот на нивното патување.
Ford сака да лансира самоуправувачки хибридно-електрични возила „специфично дизајнирани и приспособени да ги поддржуваат услугите за мобилност како што се споделување на возење и испорака на пакети“.
Портпаролот на Ford рече дека барањето до агенцијата за патишта „е важен чекор во помагањето да се создаде регулаторна патека која овозможува автономната технологија да се развива со текот на времето, елиминирајќи ги контролите и дисплеите кои се корисни само за луѓето-возачи“.