Бизнисмен и сопственик на НБА клуб ги открива трите најглупави бизнис грешки: Незнаењето е основата на сите последователни проблеми

132

Големата американска деловна ѕвезда Марк Кјубан (64), познат и како сопственик на НБА клубот Далас Маверикс, и неуморен инвеститор, сподели кои се според него 3-те најглупави претприемачки грешки.

Кјубан е меѓу 200-те најбогати луѓе со огромно деловно искуство – од работа како шанкер во младоста и директно продавање компјутерски компоненти. Денес е многу влијателен инвеститор, сопственик на ТВ емисии и продукциски куќи, а љубовта кон инвестирањето во спортот не го напуштила. Медиумите пишуваат дека неговиот бизнис денес вреди 5,7 милијарди долари.

Најглупавите грешки
Од своето завидно деловно искуство, по стотици и стотици состаноци и преговори, Кјубан постојано нагласуваше што не му се допаѓа и што избегнува во бизнисот. Познато е дека мрази состаноци.

Постојат три „најглупи деловни грешки“, како што вели, со кои мора да се справи секој што планира да води успешен бизнис.

– Ме полудува кога луѓето во бизнисот не ги знаат основите. Најлошо е кога не го разликуваат производот од неговите карактеристики. И пред воопшто да почнат да размислуваат за инвестирање пари, започнување производство и развој на бизнис план, еден претприемач мора да прави разлика помеѓу овие основни термини – изјави Кјубан за Entrepreneur.

Втора и трета голема глупост

Ова недоразбирање на основните концепти Кјубан дополнително го објасни на следниов начин:

– Ако вашата конкуренција продава само сини кошули, а вашите се сини и црвени, вие сте создале карактеристика. Токму производите и услугите се тие кои ги решаваат проблемите и кои луѓето сакаат да ги купат. Карактеристиките се само додадена вредност. Темелите на успешните компании се производите, а не нивните карактеристики – нагласува Кјубан.

Друга голема глупост според Кјубан е размислувањето на претприемачите дека појавата на конкуренција е потврда дека добро ви оди.

– Она што всушност значи појавата на конкуренцијата е дека сте во голема неволја ако не ја надиграте истата конкуренција и не бидете значително поиновативни – едноставно заклучи Кјубан.

Третата работа што Кубан недвосмислено ја советува е да престанете да замислувате дека една личност што ќе ја вработите ќе ги реши вашите најголеми проблеми.

– Ако го ангажирате најдобриот продавач на пазарот, тоа не значи дека сте смислиле како да го продадете вашиот производ за сите да живеат со него до крајот на својот живот – рече тој и праша што ќе се случи ако суперѕвездата на продажбата сака да ја напушти компанијата?

– Никогаш не чувајте ги сите ваши јајца во една корпа. За да расте вашиот бизнис, сите во тимот мора да бидат на маса и секој мора да го направи својот дел –  вака Кјубан ги нагласува основите на неговата деловна филозофија.