BYD и Chery ја “меркаат“ Турција, сакаат да градат фабрика за електрични автомобили

Турција може да се покаже како економичен начин за кинеските марки на ЕВ да ги продаваат своите возила низ Европа оттаму.

BYD и Chery би можеле да инвестираат значителни суми пари во фабриките во Турција, бидејќи кинеските производители на автомобили продолжуваат да се шират и да ја зголемуваат продажбата во Европа.

Турскиот министер за индустрија и технологија Фатих Кацир неодамна потврди дека владата на земјата е во разговори не само со BYD и Chery, туку и со кинеските производители на автомобили SAIC и Great Wall.

„Би сакале да ги завршиме разговорите што е можно поскоро. Изминавме долг пат во преговорите со двете компании“, рече тој.

Поставувањето фабрики во Турција може да биде од голема корист за кинеските производители на автомобили бидејќи Турција има договор за царинска унија со ЕУ.

Електричните автомобили исто така се продаваат добро на турскиот пазар и сочинуваат 7,5% од целата продажба на нови автомобили во 2023 година, а уделот во продажбата се очекува да скокне на околу 30,4% во 2032 година.

Извршниот директор на BYD Europe, Мајкл Су неодамна изјави дека компанијата е заинтересирана за втора европска фабрика за поддршка на објектот што моментално го гради во Унгарија.

Блумберг забележува дека дополнителните европски инвестиции би можеле да им помогнат на кинеските фирми да ги избегнат потенцијалните царини што би можеле да бидат погодени по истрагата на ЕУ за државните субвенции што тие наводно ги добиле.

Покрај тоа, Турција е подготвена да воведе дополнителна тарифа од 40% за електричните возила произведени во Кина, во обид да го заштити својот единствен локален производител на електрични возила, TOGG.

Кацир додаде дека доколку кинескиот производител на автомобили одлучи да отвори нова фабрика за автомобили во Турција, тоа со себе ќе донесе „привилегирани можности за инвестирање во батерии“.

Унгарската фабрика на BYD ќе може да произведува околу 200.000 возила годишно. Иако тоа е многу, нема да биде доволно ако компанијата сака да ја исполни својата цел да стане водечки производител на електрични возила во Европа до 2030 година.

Локацијата во Турција би можела да биде привлечна опција поради локацијата на земјата што ги поврзува Азија и Европа.