Чудна компанија: Гигант кој сè уште нема продадено ниту едно возило

212

Просторниот изложбен салон на China Evergrande New Energy Vehicle Group Ltd. се наоѓа во срцето на Националниот изложбен и конгресен центар во Шангај.

Со девет изложени модели, тешко е да се пропушти. Новиот електричен автомобил има една од најголемите кабини на кинескиот саем во 2021 година, наспроти германскиот производител на автомобили BMW AG.

Сепак, неговото смело присуство ја побива непријатната вистина – Evergrande не продал ниту еден автомобил под своја марка.

Најголемата кинеска компанија за изградба и реновирање на недвижнини инвестира во голем број области, од фудбалски клубови до пензионерски одморалишта. Сепак, неодамнешното влегување на пазарот на електрични автомобили го привлече вниманието на инвеститорите.

Акционерите ги зголемија акциите на Evergrande NEV за повеќе од 1.000 % во последните 12 месеци, овозможувајќи му да собере милијарди долари свеж капитал, пишува Bloomberg. Сега има пазарна вредност од 87 милијарди долари, поголема од Ford Motor Co. и General Motors Co.

Evergrande NEV влезе на сцената релативно доцна. Во март 2019 година, Хуи Ка Јан, претседател на Evergrande и еден од најбогатите луѓе во Кина, вети дека ќе го престигне Илон Маск и ќе стане најголемиот светски производител на електрични возила за три до пет години. За две години оттогаш, компанијата на Маск, Теsla се здоби со завидно место во Кина, основајќи ја својата прва фабрика надвор од Соединетите Држави и испорачајќи околу 35.500 автомобили во март.

Сепак, компанијата објави нова, напредна и прогноза: пет милиони автомобили годишно до 2035 година. За споредба, глобалниот гигант Volkswagen испорача 3,85 милиони единици на Кина минатата година.

“Тоа е чудна компанија. Тие вложија многу пари во нешто што навистина не врати ништо, плус влегуваат во индустрија за која имаат многу ограничено разбирање”, изјави Бил Русо, основач и извршен директор на консултантската фирма Automobility од Шангај, осврнувајќи се на кинески производители на електрични возила кои веќе вклучуваат интелигентни функции во нивните автомобили, како што е ласерската навигација.

Анализирајќи ги операциите на Evergrande се открива обемот на неговиот необичен пристап. Иако се основани три производствени бази, компанијата нема линија за склопување автомобили. Опремата и машинеријата сè уште се прилагодуваат, велат луѓето кои ги виделе фабриките. Одговарајќи на прашањата на Bloomberg, Evergrande соопшти дека подготвува машини за пробно производство и дека ќе може да прави “еден автомобил во минута“ кога ќе го достигне целосното производство. Исто така, компанијата им соопшти на инвеститорите дека има намера да испорача 100.000 автомобили во 2022 година.

Фото: Facebook