Отстранувањето на владините субвенции и други стимулации може да ја ограничи продажбата на електрични возила, како што веќе беше покажано во Германија оваа година.
Електричните возила можеби се здобиваат со популарност низ целиот свет, но масовното прифаќање сè уште се соочува со предизвици.
Во Европа, каде што субвенциите и другите бенефиции историски ја зголемија продажбата, неколку земји планираат да ги намалат или реструктуираат програмите за субвенционирање во 2025 година, што може да го попречи растот на еден од клучните пазари за електрификација.
Франција води со значајни промени. Како дел од националниот буџет за 2025 година, владата го намалува буџетот на програмата за субвенционирање на ЕВ од 1,5 милијарди евра на 1 милијарда евра.
Во моментов, француските купувачи можат да добијат субвенции од 4.000 до 7.000 евра за ЕВ чија цена не надминува 47.500 евра. Во 2025 година тие субвенции речиси ќе се преполоват и ќе паднат на ниво од 2.000-4.000 евра.
Промените во програмите за лизинг ги погодуваат сиромашните семејства
Земјата, исто така, ја намалува својата иновативна програма за лизинг на ЕВ. Оваа програма им овозможи на домаќинствата со пониски приходи да изнајмат мало EV за 100 евра месечно или поголем семеен електричен автомобил за 150 евра месечно.
Програмата беше толку популарна што мораше да биде суспендирана само два месеци по лансирањето поради големата побарувачка.
Во 2024 година оваа програма има буџет од 650 милиони евра, но следната година буџетот ќе се намали на 300 милиони евра, се вели во извештајот на Rho Motion.
Германија веќе ги чувствува последиците
Влијанието од намалувањето на субвенциите за ЕВ веќе се чувствува. Германија, еден од најголемите пазари за електрични возила во Европа, забележа остар пад на продажбата откако владата ги намали субвенциите во декември 2023 година.
Продажбата на електрични возила во земјата падна за 69% во август во споредба со истиот период минатата година, откако падна за 37% во јули и 16% во јуни.
Истата анализа на Rho Motion наведува дека електричните возила со батерии (BEV) сè уште се значително поскапи од нивните колеги со мотори со внатрешно согорување (ICE).
Субвенциите и даночните олеснувања остануваат клучни алатки за поттикнување на усвојувањето на ЕВ и нивно доближување до поширок опсег на потрошувачи. Бидејќи Европа ја намалува финансиската поддршка за електричните возила, индустријата би можела да се соочи со големи предизвици во одржувањето на сегашниот моментум.
Фото:Freepik