Ефектите на Instagram врз децата – предмет на истрага на обвинителството во САД

9

Коалицијата на главните обвинители во САД, Coalition of States, покрена истрага за платформата Instagram, пишува Wall Street Journal. Ова се случува во позадина на објавувањето на се повеќе студии за психолошките ефекти на Instagram врз здравјето на тинејџерите. Резултатот е зголемен притисок врз матичната компанија Meta Platforms, бившата Facebook.

Магистратите привлекуваат внимание на начинот, на кој младите се привлекуваат кон социјалната мрежа, како и на тоа како таа влијае на нив. Посебен акцент е ставен на менувањето на перцепциите на тинејџерите за „нормалното тело“.

Здружението на јавни обвинители вклучува судии од осум држави, а наводите се фокусираат на „техниките што ги користи Meta за да ја зголеми зачестеноста и времетраењето на ангажирањето на младите потрошувачи“. Се коментираат и последичните штети предизвикани од долготрајното користење.

Таа истражува дали компанијата, порано позната како Facebook, ги прекршила законите за заштита на потрошувачите и го ставила општеството во ризик.

„Кога платформите за социјални медиуми ги третираат нашите деца како обична стока за манипулација со цел да се вклучи екранот подолго и да се земаат податоци, станува императив генералните обвинители да ангажираат истражители според законите за заштита на потрошувачите“, рече јавниот обвинител на Небраска, Даг Петерсон.

Портпаролот на Meta прокоментира дека истрагата е заснована на недоразбирање на прашања, што ги засегаат и други социјални медиумски платформи.

Постапките на обвинителите доаѓаат по неодамнешното интерно истражување на Instagram за психолошките ефекти на социјалните мрежи, а особено на Instagram врз тинејџерите, спроведено во септември. Студијата покажа дека платформата може да генерира „негативна социјална споредба“ меѓу широк опсег на корисници. Ова може да ги влоши проблемите со начинот на кој се перципира телото, како и погрешното проценување што е „нормално“. Многу тинејџери, особено млади жени, се борат со овие проблеми. Студијата сугерира дека дизајнот на Instagram – со големи фотографии и фокус на изгледот – веројатно е уникатно штетен.

„За секој трет тинејџер ги влошуваме проблемите поврзани со поимот „нормално тело“, призна шефот на Instagram, Адам Мосери. Тој прокоментира дека на компанијата е исклучително тешко да се реши проблемот. Сепак, Мосери ги бранеше производите на компанијата, нарекувајќи ги социјалните мрежи „одлика на модерниот живот што нуди далекусежни придобивки“.

Според компанијата, критиките за платформата се разгледуваат изолирано врз основа на интерни истражувања, но игнорирајќи го фактот дека Instagram им помага на тинејџерите да се справат со други сериозни проблеми.

„Водиме медиум кој се бори против насилството и емоционалното вознемирување. Ги поддржува луѓето кои се борат со самоубиствени мисли, самоповредување и нарушувања во исхраната“, се вели во соопштението на Instagram.

„Продолжуваме да градиме нови функции за да им помогнеме на луѓето кои можеби се борат со негативни социјални споредби или проблеми со перцепцијата на „нормално тело“. Ова е токму нашата нова функција „Одморете се“. Ова е еден начин да ги охрабриме нашите корисници да споделуваат други видови содржини доколку се заглавени на една тема“.

Соочени со силна конкуренција од Snapchat и TikTok – апликациите, за кои Instagram тврди дека се често попривлечни за младите корисници – Meta се обидува да создаде производи кои би можеле да помогнат да се пренасочат младите луѓе на главната платформа на Instagram и на крајот – на Facebook.

Во меѓувреме, кон крајот на септември, Instagram соопшти дека ќе ги прекине плановите за „детска“ верзија на платформата, откако пратеници и коментатори изразија голем број загрижености. Како и другите социјални медиуми, Instagram е забранет за деца помлади од 13 години, а компанијата вели дека е свесна дека многу од нив сè уште се приклучуваат.

Истрагата на државните обвинители на САД има намера да ја нападне не само потенцијалната штета за младите корисници, туку и начините на кои Instagram се продава. Посебно внимание се посветува на карактеристиките на производот, дизајниран да манипулира со корисниците или да го зголеми времето што го поминуваат на социјалните мрежи.

„Facebook, сега Meta, не успеа да ги заштити младите луѓе на своите платформи. Наместо тоа, тој избра да го игнорира проблемот, а во некои случаи дури и интензивираше некои манипулации кои претставуваат вистинска закана за физичкото и менталното здравје. Ова е отворена експлоатација на децата за профит“, велат од здружението на американските магистрати.