ЕУ: Постигнат договор за воведување инфраструктура за алтернативни горива

71

Преговарачите на Советот на ЕУ и Европскиот парламент во вторникот постигнаа привремен политички договор со кој се предвидува зголемување на бројот на јавно достапни точки за полнење електрични и станици за полнење гориво со водород, за корисниците на возила со нулта емисија на штетни гасови да можат побезбедно да патуваат низ Унијата.
Привремениот политички договор сега треба да биде потврден од секоја од двете законодавни институции, Советот и Европскиот парламент, за да стане закон.

„Договорот испраќа јасен сигнал до граѓаните и другите засегнати страни дека алтернативната инфраструктура за полнење гориво и електрична енергија ќе биде поставена низ ЕУ“, рече Андреас Карлсон, шведскиот министер за инфраструктура и домување, чија земја претседава со Советот на ЕУ.

„Тоа значи дека повеќе бензински пумпи ќе има на улиците во урбаните средини, како и покрај автопатите. „Граѓаните повеќе нема да имаат причина да се плашат дали ќе најдат станица за полнење со струја или водород за својот автомобил со електрична енергија или со горивни ќелии“, додаде Карлсон.

Според новата регулатива за воведување инфраструктура за алтернативни горива (АФИР), од 2025 година па наваму, на секои 60 километри по трансевропската транспортна мрежа (TEN-T) мора да се инсталираат станици за брзо полнење со моќност од најмалку 150 kW. Станиците за полнење за тешки возила со минимална моќност од 350 kW треба да се воведуваат на секои 60 km долж основната мрежа TEN-T и на секои 100 km во поголемата сеопфатна TEN-T мрежа од 2025 година, со целосна мрежна покриеност што треба да се постигне до 2030 година. Дополнително, станиците за полнење мора да се инсталираат на безбедни и безбедни паркиралишта за полнење преку ноќ и во градските центри за возилата за испорака.

Инфраструктурата за снабдување со водород што може да снабдува и автомобили и камиони мора да биде воведена во сите урбани центри и на секои 200 километри долж основната мрежа TEN-T од 2030 година, обезбедувајќи мрежа доволно густа за да им овозможи на возилата со водород да патуваат низ ЕУ.

Операторите на станиците за полнење електрична енергија и водород мора да обезбедат целосна транспарентност на цените, да понудат стандарден и практичен начин на плаќање како што е дебитна или кредитна картичка, и да објавуваат релевантни информации, како што е локацијата, по електронски пат, со што се обезбедува целосна информација за потрошувачите.

Договорот го поздрави и Европската комисија, која посочува дека ќе овозможи транзиција во сообраќај со нула емисии и ќе придонесе за целта за намалување на нето емисиите на стакленички гасови за најмалку 55 проценти до 2030 година.