Германците лути поради шринкфлацијата

177

Германските клиенти сè повеќе се лути поради шринкфлација.

Имено, цените на намирниците потајно се зголемуваат со намалување на пакувањето на одреден производ, но цената останува иста.

Блумберг пишува дека ова не е нова појава, но надлежните органи за заштита на потрошувачите во најголемата европска економија се преплавени со поплаки од гневните Германци.

Така, само нивната филијала во Хамбург добила околу сто поплаки во последните две недели, што е рекорд бидејќи е три до пет пати поголемо од вообичаеното.

Патем, цените на храната се најголемиот двигател на германската инфлација после енергијата. Ова ги оптоварува буџетите на домаќинствата со ниски приходи, кои по две исклучително тешки пандемични години сега имаат се помалку готовински резерви.

„Она што го гледаме сега е всушност само почеток“, коментира Армин Валет, специјалист за храна во органот за заштита на потрошувачите во Хамбург.

Според него, помеѓу продажбата на стоки во старото пакување и планирањето, производството и испораката на нови, потребни се околу половина година за да се подготви скриеното поскапување.

„Искуството покажува дека оваа измама со намалување на големината на производот ќе биде широко користена во есен, зима и почетокот на следната година“, истакнува Валет.

Заводот за статистика на Германија е свесен што се случува и вели дека не е измамен со таквата тактика. Експертите, кои месечно ги следат цените на над 300.000 стоки и услуги, забележуваат и во колкав обем се нудат соодветните производи.

Инфлацијата во Германија се очекува да забрза до 9,1% овој квартал пред постепено да се олади на 2%, прогнозира Bloomberg Economics.