Германците повеќе се грижат за инфлацијата отколку за војната и пандемијата

26

Германците повеќе ги загрижуваат зголемените цени отколку војната во Украина или пандемијата на коронавирусот. Речиси секој трет човек се плаши дека ќе мора да го промени својот животен стил. Ова е резултат од репрезентативната анкета на јавното мислење спроведена од консултантската фирма „Мекинзи“.

Околу 40 отсто од околу 1.000 испитаници рекле дека нивната најголема грижа во моментот е инфлацијата, 34 отсто рекле дека руската инвазија на Украина, а само осум отсто рекле дека пандемијата на Ковид-19.

Речиси една третина од испитаниците (29%) стравуваат дека поради растот на цените ќе мора да го ограничат својот начин на живот во некои области. Стравот од пораст на цените особено ги погоди луѓето со пониски примања. Две третини од испитаниците очекуваат пораст на цените во следните 12 месеци.

„Веќе две години ковидот остави свој белег, но сега, поради инфлацијата и руската инвазија на Украина, луѓето станаа попесимисти од кога било досега“, експертот Маркус Јакоб ги сумираше резултатите од истражувањето. Тој вели дека луѓето чувствуваат повисоки цени и гледаат дека на крајот на месецот помалку пари им остануваат во паричникот.

А оние кои заработуваат подобро ги менуваат своите потрошувачки навики. Две третини од испитаниците неодамна потрошиле повеќе пари за храна, 61 процент повеќе потрошиле на бензин и транспорт, како и енергија. Како резултат на тоа, речиси секое трето лице ги ограничило своите потрошувачки навики. Заштедуваат првенствено на трошоци за козметика, облека, забава и патување.

„Новото штедење особено ги погоди оние области кои беа силно загрозени поради пандемијата“, вели експертот на Мекинзи, Сајмон Ленд. Луѓето трошат помалку за тоа каде всушност сакале да трошат повеќе кога пандемијата почна да слабее – да речеме, одење во ресторани, ноќевања во хотели и забави.

Според ова истражување, околу две третини од потрошувачите веќе почнале да ги менуваат своите потрошувачки навики поради порастот на цените: на пример, со префрлување на поевтини брендови или почесто купувања со попусти. Повеќе од половина од испитаниците изјавиле дека се повнимателни кога трошат енергија дома.