
Федералната компанија Autobahn GmbH нема доволно средства. Компанијата сега го информира Сојузното министерство за транспорт за можните последици. Финансиската празнина кај федералната компанија Autobahn GmbH би можела да има сериозни последици за возачите.
Итно потребната модернизација на мостовите и одржувањето на патиштата се во опасност, според писмото од менаџментот на Autobahn GmbH упатено до претседателот на Надзорниот одбор, Стефан Шнор, државен секретар во Сојузното министерство за транспорт. Ова писмо го прими Германската новинска агенција (DPA). Генералниот работнички совет на Autobahn GmbH предупредува дека без обврзувачка и долгорочна финансиска поддршка, постои закана од стагнација на инвестициите.
Портпаролот на Autobahn GmbH изјави дека безбедното работење на автопатите во моментов е загарантирано. „За да остане така, потребни се значителни инвестиции за во иднина.“
Причината за сегашниот финансиски јаз е фактот што сојузничкиот буџет за 2025 година сè уште не е усвоен – неговото усвојување е планирано за септември. Таканаречениот привремен буџет е на сила од јануари, што го отежнува започнувањето нови проекти. Во писмото се наведува дека буџетските средства мора да му бидат достапни на Autobahn GmbH што е можно поскоро за да можат да се инвестираат во текот на 2025 година.
Потребни се нови средства
Пред повеќе од една недела, Autobahn GmbH воведе привремено замрзнување на тендерите за 2025 година. Беше наведено дека компанијата нема дополнителни средства пред усвојувањето на федералниот буџет. Autobahn GmbH е одговорна за планирање, изградба и управување со автопати, со посебен фокус на обнова на многуте дотраени мостови низ Германија – кои чинат милијарди евра.
Во писмото од 7 јули се наведува дека строго наменското користење на посебниот фонд, во комбинација со префрлањето на буџетските средства во тој фонд, го оневозможува целосното користење на средствата планирани за модернизација на мостовите во 2025 година за проектите. Во пракса, ова би значело намалување на инвестициските буџетски средства за околу 600 милиони евра во споредба со претходниот нацрт-буџет.
Ова ќе влијае на достапноста на средствата во текот на 2025 година, се додава во писмото. Сите достапни инвестициски средства се веќе ангажирани во тековни градежни проекти. Интервенцијата во тековните проекти е „веројатна“. Во писмото понатаму се вели дека безбедното работење на автопатите е во опасност поради недоволно финансирање во таканаречената буџетска област 1, што е клучно за планирање на услугите и персоналот.
Министерство: Нема прекин на работите
Портпаролката на Министерството за транспорт изјави дека дел од буџетските средства за 2025 година нема да бидат достапни веднаш, туку само по усвојувањето на законот за буџет. Сепак, федералната влада бара „краткорочни“ решенија за да ги стави средствата на располагање порано, доколку е потребно. Тековните проекти и договори, како и мерките насочени кон безбедноста во сообраќајот, „секако“ ќе продолжат. Ова важи и за постојните тендери за реконструкција на мостови. „Исто така, нема прашање за прекин на изградбата“.
Портпаролот на Autobahn GmbH додаде дека мостот Рингбан и мостот Вестенд во Берлин се финансирани.