Tesla со години е синоним за електрични автомобили, па дури и кога традиционалните производители на автомобили зачекорија на овој пазар, компанијата на Маск продолжи да доминира на пазарот. Не само што пазарната вредност на компанијата беше многукратно повисока од другите големи автомобилски компании, туку во еден момент надмина и трилион долари.
Но, со текот на времето, ситуацијата на пазарот се промени. Се покажа дека електрификацијата нема да оди толку глатко и брзо како што се надеваа лидерите во индустријата, а многу проблеми и предизвици за кои се дискутираше во средината и крајот на минатата деценија сè уште не се решени. Пред се, ова се однесува на цената на автомобилот, брзината на полнење, опсегот, како и инфраструктурата за полнење воопшто. Ситуацијата е секако подобра, но сепак не е идеална.
На тоа треба да се додаде и заканата од исток, бидејќи кинеските компании денес се натпреваруваат со висококвалитетни и подостапни возила, па пазарот полека се свртува кон помали и поевтини модели.
Очекувавме ваков модел од Tesla, но Маск се предомисли и даде приоритет на роботаксијата, за кои треба да дознаеме повеќе во текот на октомври.
Но, додека Маск инвестира во иднината, сегашната ситуација за неговата компанија веќе не е идеална како што беше во претходните години. Тоа најдобро можеме да го видиме на примерот со продажбата на е-возила на европскиот пазар во јули. Според податоците на Jato Dynamics, првото место по бројот на продадени електрични автомобили го зазеде BMW, со што за прв пат ја престигна Tesla.
Во јули европскиот пазар на електрични автомобили падна за 6 отсто во однос на истиот период лани, додека учеството на овие возила од 14,6 падна на 13,5 отсто. Додека пазарот е во минус, BMW беше во голем плус, дури 35 отсто и продаде 14.869 електрични автомобили, додека втората Tesla продаде 14.569 возила, а потоа следуваат Volkswagen (12.213), Volvo (10.533) и Audi ( 8.618).
Што се однесува до специфичните модели, моделот Y I на Tesla сè уште го држи првото место по продажба со нешто повеќе од 9,5 илјади примероци, додека Model 3 го зазеде четвртото место со нешто повеќе од 4,5 илјади продадени автомобили. Двата најпопуларни модели на BMW (iX1 и i4) се на шестото и седмото место со повеќе од 4.000 продадени примероци. Од останатите возила, треба да се спомене дека со повеќе од 6 ипол илјади продадени модели, Volvo EX30 го зазеде второто место на пазарот, додека VW ID.4 е на трето место.
Иако продажбата на возилата на Tesla минатиот месец падна за 16 отсто во однос на истиот период претходната година, гледајќи ја целата година досега, компанијата на Маск е убедливо на првото место на европскиот пазар на електрични автомобили. Така Tesla продаде повеќе од 178.000 електрични автомобили, додека BMW продаде 97.000, а VW 88.000.