„Големата грешка“ на Бафет сепак може да испадне успешна

Неуспешната инвестиција, поточно „голема грешка“ како што самиот Ворен Бафет ја означи својата инвестиција во производителот на делови за авиони Precision Castparts, може да испадне како уште еден успех за Мудрецот од Омаха.
Беркшир Хатавеј на Бафет минатиот месец објави дека Precision Castparts, што Бафет го купи во 2016 година за 37 милијарди долари, закрепна за речиси 2 милијарди долари во споредба со неговата проценка во 2023 година, на околу 34 милијарди долари. Ова го приближи Бафет до точката на рентабилност за трансакција што го принуди да запише речиси десет милијарди долари во екот на пандемијата, пишува Фајненшл тајмс.

Компанијата која произведува делови за воздухопловната индустрија забележува закрепнување по пандемијата бидејќи нејзиниот клиент Боинг повторно го зголеми производството по проблемите со два нејзини водечки авиони.

Огромен пресврт

Огромен пресврт забележа ревизорот на Berkshire Deloitte & Touche, кој конечно престана да го означува прашањето за вреднување на Precision Castparts како „клучна ревизија“ по пет последователни години. Овој термин (критична ревизорска работа, CAM) укажува на предупредување за нешто што може да биде значајно за финансиските извештаи на компанијата. Во претходните години, Deloitte рече дека проценката бара „висок степен на ревизорско расудување и зголемен обем на напор“ за да се тестираат претпоставките на раководството и да се осигури дека не се потребни дополнителни отпишувања. Ќе биде потребно отпишување доколку проценетата објективна вредност падне под сметководствената вредност или цената на стекнување. Во 2022 година, Беркшир откри дека ја поставил објективната вредност на само четири проценти над книговодствената вредност.

Но, со подобрени изгледи за купувачите, како што е Боинг, одборот го промени вреднувањето на компанијата и минатата година таа бројка се зголеми на речиси 20 проценти. „Прашањето за ревизорот е секогаш, колку можам да згрешам? Би можел да направам многу повеќе грешки отколку кога би имало потесен простор, а тоа нема да има значително влијание врз финансиските извештаи“, вели партнер во сметководствената фирма запознаен со ова прашање.

Пад на побарувачката

Продажбата на делови за авиони драстично падна во 2020 година, за 29 отсто на 7,3 милијарди долари, што е најниско ниво од 2012 година. Профитот падна за речиси две третини, што доведе до отпишување од 10 милијарди долари.

„Precision Castparts е далеку од мојата прва грешка од ваков вид. Но, тоа е голема“, рече Бафет кога Беркшир го откри записот, признавајќи дека „преплатил за компанијата“. Тешкотиите во Precision Castparts имаа пошироко влијание врз воздухопловната индустрија, веќе погодена од падот на побарувачката за нови авиони. Иако побарувачката се опорави со појавата на вакцината „Ковид-19“, „Прецизн“ се соочи со други удари, како што се одложувањата на производството на Боинг 737 Макс и 787 Дримлајнер.