
Следната фаза, претставена на годишната конференција за развивачи на Google, вклучува воведување на нова опција „AI режим“ во САД.
Компанијата вели дека оваа функција ќе овозможи интеракција со пребарувачот што повеќе ќе личи на разговор со експерт кој може да одговори на широк спектар на прашања.
AI режимот сега се воведува за сите корисници во САД, само два и пол месеци откако компанијата започна да го тестира со ограничен број корисници во рамките на својата Labs дивизија.
Google, исто така, го интегрира својот најнов AI модел, Gemini 2.5, во своите алгоритми за пребарување и наскоро ќе започне со тестирање на други AI функции, како што се автоматско купување билети за концерти и пребарување на видео снимки во живо.
Компанијата откри дека планира да ја користи оваа технологија за да се врати на пазарот на паметни очила, со нов пар очила напојуван од платформата Android XR. Прегледот на претстојниот уред, кој вклучува камера без раце и AI асистент што може да се контролира со глас, доаѓа 13 години по дебито на Google Glass – производ што компанијата го повлече по негативните реакции поради загриженоста за приватноста.
Google не откри кога ќе бидат достапни очилата Android XR или колку ќе чинат, но објави дека ќе ги дизајнира во партнерство со Gentle Monster и Warby Parker. Овие очила ќе се натпреваруваат со сличен производ што веќе е на пазарот, развиен од Meta Platforms (сопственик на Facebook) и Ray-Ban.
Ова проширување се надоврзува на трансформацијата што Google ја започна пред една година со воведувањето на разговорни резимеа наречени „AI overviews“, кои сè повеќе се појавуваат на врвот од резултатите од пребарувањето и го заменуваат традиционалното прикажување на веб линкови.
Според Google, околу 1,5 милијарди луѓе сега редовно користат „AI overviews“, при што повеќето корисници внесуваат подолги и посложени барања.
„Овој напредок значи дека влеговме во нова фаза од промената на платформата за вештачка интелигенција, каде што децениите истражување сега стануваат реалност за луѓето ширум светот“, рече извршниот директор на Google, Сундар Пичаи, пред амфитеатарот во близина на седиштето на компанијата во Маунтин Вју, Калифорнија.
Иако Пичаи и другите раководители на Google предвидоа дека „AI overviews“ ќе доведат до повеќе пребарувања и на крајот до повеќе кликови на други страници, тоа досега не се материјализираше, според наодите од фирмата за оптимизација на пребарување BrightEdge.
Стапките на кликнување од резултатите од пребарувањето на Google се намалија за речиси 30% во текот на изминатата година, според неодамна објавената студија на BrightEdge, која го припишува ова на фактот дека корисниците се сè повеќе задоволни од информациите што ги добиваат директно преку „AI overviews“.
Одлуката брзо да се направи AI режимот широко достапен, по релативно краток период на тестирање, ја одразува довербата на Google дека оваа технологија нема редовно да шири дезинформации што би можеле да му наштетат на угледот на брендот и ја потврдува растечката конкуренција од други опции за пребарување со вештачка интелигенција, како што се ChatGPT и Perplexity.
Брзиот пораст на AI алтернативите, исто така, се покажа како честа тема во судските постапки што би можеле да го принудат Google да распадне делови од својата интернет империја, откако федерален судија минатата година го прогласи неговиот пребарувач за нелегален монопол.
На судење претходно овој месец, долгогодишниот извршен директор на Apple, Еди Кју, рече дека бројот на пребарувања на Google преку прелистувачот Safari на Apple се намалува бидејќи сè повеќе луѓе се потпираат на алтернативи кои користат вештачка интелигенција.
Google ги наведе превирањата предизвикани од подемот на технологијата за вештачка интелигенција како една од главните причини зошто треба да прави само мали промени во начинот на кој работи неговиот пребарувач, бидејќи тоа веќе го менува конкурентскиот пејзаж.
Сепак, зголемената употреба на вештачка интелигенција од страна на Google му овозможува засега да ја задржи својата позиција како главна „порта“ на интернетот – позиција благодарение на која нејзината матична компанија, Alphabet Inc., има пазарна вредност од 2 трилиони долари.
Во текот на годината, Google имаше 136 милијарди месечни посети, што е 34 пати повеќе од просечните 4 милијарди месечни посети што ги имаше ChatGPT.
Дури и самиот AI режим на Google призна дека оваа промена не изгледа значително да ја намали моќта на пребарувачот на Google кога новинар на Associated Press праша дали ова дополнување ќе ја направи компанијата уште помоќна.
„Да, многу е веројатно дека AI режимот на Google ќе го направи Google уште помоќен, особено во областа на пристапот до информации и влијанието врз интернетот“, одговори AI режимот. Оваа функција, исто така, предупредува дека веб-издавачите треба да бидат загрижени за можно намалување на сообраќајот од пребарувањето.
Претстојните тестови на Google во рамките на нивниот Labs оддел го најавуваат следниот бран на технологија за вештачка интелигенција што веројатно ќе биде достапна за пошироката јавност.
Покрај користењето на својата технологија Project Mariner за тестирање на способноста на AI агентот да купува билети и да прави резервации во ресторани, Google ќе експериментира и со видео пребарувања и ќе понуди опција, со согласност од корисникот, вештачката интелигенција да пристапи до нивниот Gmail и други апликации на Google за подобро да ги разбере нивните навики.
Други карактеристики што ќе се тестираат ова лето вклучуваат опција за „длабоко пребарување“ за подлабока анализа на сложени теми и алатка што ќе генерира графички прикази на податоци од спортот и финансиите.
Google исто така воведува своја верзија на VIP пристап до сите функции на вештачката интелигенција преку „ултра“ пакет за претплата кој ќе чини 250 долари месечно и ќе вклучува 30 терабајти простор за складирање.
Ова е голем чекор напред во однос на претходниот најскап пакет наречен „AI Pro“, кој чини 20 долари месечно и вклучува 2 терабајтa простор, пишува британски Guardian.