ИЕА: Продажбата на електрични автомобили годинава ќе достигне 17 милиони

17

Според Меѓународната агенција за енергетика (ИЕА), глобалната продажба на електрични возила треба да порасне за повеќе од една петтина оваа година и да достигне 17 милиони, главно управувани од возачите во Кина.

Во извештајот објавен во вторникот, ИЕА предвиде дека „силната побарувачка“ за електрични возила во следната деценија ќе ја преобликува глобалната автомобилска индустрија и значително ќе ја намали потрошувачката на нафта за патниот транспорт.

Според CNN, половина од сите продадени автомобили на глобално ниво се очекува да бидат електрични до 2035 година, што е значително зголемување од повеќе од една петтина оваа година, под услов инфраструктурата за полнење да може да го задржи тој раст. IEA вклучува електрични возила со батерии и хибридни возила со приклучок во својата дефиниција за електрични возила.

Оптимистичката долгорочна прогноза на агенцијата ЕВ – заснована на постојните владини политики – доаѓа само неколку дена откако најголемиот светски производител на електрични возила со батерии Тесла ги намали цените на клучните пазари за да се спротивстави на падот на продажбата и зголемената конкуренција од кинеските компании и основаниот производител на автомобили.

Според извршниот директор на IEA, Фатих Бирол, неодамнешните негативни наслови за забавувањето на пенетрацијата на електричните возила не се во согласност со позитивните светски трендови.

Податоците „во никој случај не покажуваат пресврт во растот на продажбата на електрични автомобили“. Напротив, тие покажуваат исклучително силен пораст на глобалната продажба на електрични автомобили“, изјави Бирол за новинарите во вторникот.

Растот не е поттикнат само од кинеските купувачи. Според Европската асоцијација на производители на автомобили, бројот на нови електрични автомобили со батерии продадени во Европската унија се зголемил за речиси четири отсто во првиот квартал од оваа година во споредба со истиот период во 2023 година.

„Наместо да забави, глобалната револуција на електрични возила се чини дека влегува во нова фаза на раст“, ​​рече Бирол.

И покрај позитивните трендови, производителите на електрични возила се соочуваат со ниски профитни маржи, притиснати од ценовните војни додека конкуренцијата расте.

Во текот на изминатите неколку дена, Tesla и кинескиот производител на електрични возила Li Auto ги намалија цените на нивните водечки модели во Кина, најголемиот светски пазар за електрични возила. Тесла ги намали и цените во Германија и САД.