
Купувањето автомобил е само почеток на трошоците. Заедно со трошоците за возилото, осигурувањето и горивото, она што најмногу го загрижува секој возач се непланираните поправки. Затоа германската компанија Carly, позната по своите алатки за самодијагностика, спроведе детална анализа и откри колку сопствениците на најпопуларните марки оставаат во просек на бензинските пумпи.
Анализата ги вклучува најчестите дефекти регистрирани од нивната дијагностичка алатка во период од десет години, а проценетите трошоци за поправка се базираат на официјалните калкулатори на производителите.
Возачите на BMW плаќаат најмногу
Резултатите не донесоа големи изненадувања – првите три места ги зазедоа премиум брендовите. На самиот врв на озлогласената скала е BMW. Сопствениците на популарните „бимери“ мора да издвојат дури 1.150 евра во просек за посета на сервис. Сепак, анализата покажува дека трошоците значително варираат во зависност од моделот.
Така, BMW Серија 5 сруши рекорди со просечна цена за поправка од вртоглави 1.525 евра. Дијагностиката на Carly ги наведува замената на DPF филтерот и дефектот на ламбда сондата како најчести проблеми, а обете интервенции се меѓу поскапите. За споредба, популарната серија 3 со просечна цена од 875 евра изгледа речиси како добра зделка во овој контекст.
Сребрениот медал оди кај Audi, чии сопственици плаќаат просечно 989 евра по сервисна посета. Сепак, и тука има големи разлики меѓу моделите. Донекаде изненадувачки, најскапиот за одржување е најмалиот модел, Audi A1, со просек од 1.235 евра.
Mercedes е само малку поевтин, со просечна цена од 942 евра. Во рамките на гамата, моделот CLA се издвојува со просечна цена од 1.135 евра, додека популарната C-класа со цена од 800 евра е значително под просекот на брендот.
Веднаш зад германското премиум трио е Volkswagen, чии поправки чинат просечно 767 евра. По него следуваат Ford со 588 евра и Hyundai со 575 евра. Според оваа анализа, сопствениците на Skoda и Opel имаат најмалку главоболки околу трошоците за сервис. Поправките за чешкиот бренд чинат во просек 450 евра, додека Опел е апсолутен победник со цена од само 375 евра – помалку од една третина од цената на BMW.
Сепак, треба да се напомене дека анализата на Carly вклучувала 21 популарен модел, поради што некои брендови недостасуваат на листата. Така, на пример, останува непознато дали Dacia, позната по ниската куповна цена, е подеднакво поволна за одржување. Исто така, истражувањето не прави разлика помеѓу нови и половни возила, како и помеѓу поединечни генерации на модели, што може да влијае на конечните бројки.











