Делегирањето е клучно за зголемување на продуктивноста и одржување на менталното здравје кога роковите се тесни и обемот на работа е голем
Претприемачите, менаџерите, лидерите на тимовите, сите се во слична позиција – ако не научат да делегираат, да доделат одговорност на подредените, ќе пропаднат.
Основачот на AudienceBloom Џејсон Демерс пишува за Inc. за нивните искуства со делегирање. „Делегирањето е клучно за максимизирање на вашата продуктивност и одржување на менталното здравје кога роковите се тесни и обемот на работа е голем. Проблемот е што повеќето претприемачи не знаат како да делегираат ефективно или не делегираат задачи освен ако не се принудени на тоа“.
За Демерс, делегирањето е вештина, што значи како може да се совлада со пракса. Тој предлага неколку стратегии.
1. Научете да се откажете од работата
Новопечените шефови често имаат проблем со делегирање на својата работа на други. Понекогаш се толку посветени што не сакаат помош од другите. Или се плашат дека никој друг не е способен да ја заврши работата наместо нив.
Без оглед на причината, тие прво мора да научат да ги пуштат работите. Треба да започнат со мали, да доверуваат помали задачи и полека да напредуваат. Кога подобро ќе го запознаат тимот и кога ќе се развие меѓусебна доверба, ќе сфатат дека работата мора да ја препуштат на своите луѓе за сите заедно да успеат.
2. Воспоставете систем на приоритети
Дел од процесот на „примопредавање“ е воспоставување на приоритетен систем. Што ќе биде тоа ќе зависи од стручноста на шефот, индустријата и видот на работата што ја работи неговиот тим. Задачите од највисоката категорија треба сами да ги решаваат, а пониските да се делегираат.
3. Прилагодете се на силните страни на вашите вработени
Лидерите мора да научат сè за својот тим. Тие мора да ги знаат нивните силни и слаби страни, како и нивните моментални и потенцијални нивоа на вештини.
Задачите треба да се делегираат на лица кои имаат најрелевантни вештини за одредена задача. Изгледа очигледно, но многумина им делегираат на оние кои имаат најмалку работа или на кои едноставно случајно налетуваат во моментот.
Доследноста е важна. Колку повеќе ја делегирате истата задача на иста личност, толку таа личност ќе биде повешта во таквите задачи.
4. Секогаш давајте инструкции
Постапката за извршување на задачата може да му изгледа очигледна на шефот, но на вработениот му требаат прецизни упатства. Ако е важно како да ја завршите задачата, треба да ги додадете тие упатства, како и информации за рокови и слично.
Деталните и јасни упатства ќе спречат недоразбирања и ќе обезбедат ефикасност. Тоа е проактивна стратегија во корист на шефот и вработениот.
5. Не плашете се да ги научите луѓето на нови вештини
Понекогаш во тимот нема личност со потребните вештини за одредена задача. Ова не значи дека не може да се делегира. Повеќето вештини може да се научат, некои полесно од другите, така што наставата може да биде дел од процесот на делегирање.
Првите неколку пати тој модел на делегирање одзема повеќе време отколку кога шефот сам ја работи работата, бидејќи наставата бара време, но всушност е инвестиција во идните заштеди на време. Трансферот на вештини отвора можност за делегирање на сите слични задачи во иднина.
6. Верувајте, но проверете
Добриот шеф верува дека мажот ќе ја заврши задачата на начинот на кој мисли дека е најдобар. Но, тој не се плаши да провери дали се оди според планот. Добро е да се проверат задачите кои, на пример, имаат рок за завршување утре. Доволно е да испратите кратка е-пошта прашувајќи дали се е во ред.
Дискретното однесување на шефот ја зајакнува меѓусебната доверба и почит во тимот, но и гарантира дека нема да има недоразбирања.
7. Користете повратни информации за да го подобрите процесот
Повратните информации се најважниот дел од процесот на делегирање, и тој патува во двата правци. Ако задачата е добро завршена, газдата треба јавно да го пофали работникот. Ако не, време е за конструктивна критика.
Не е лоша идеја да ги прашате членовите на тимот што мислат за начинот на делегирање на шефот, дали имаат доволно информации и дали вистинските луѓе ги добиваат вистинските задачи.
Делегирањето не е лесно, но штом ќе се развие вештината, тимот ќе го направи тоа.
Фото: Freepik