Од каде да започнете, што да погледнете, кого да следите, што да прочитате? Сето тоа се прашања кои се наметнуваат кога се размислува дека би било добро да се вложат вишок пари во развој на бизнисот. Препознавањето на профитабилните трендови на пазарот не мора да биде само работа на професионалци, но секако е клучна за успехот. Еве неколку совети кои можат да помогнат.
Следење извештаи, статистика и анализа на индустријата
Покрај конкретните инвестиции во одредени средства, не би било лоша идеја да размислите за инвестирање во добивање извештаи од реномирани куќи како што се PwC, McKinsey, Deloitte. Овие компании редовно објавуваат извештаи за трендовите и прогнозите во индустријата, преполни со корисни информации.
Истото важи и за инвестирање во статистички извори на податоци. Statista и IBISWorld се водечки во светот. На овој начин може да се добијат детални информации и анализи за бројни индустрии.
Од друга страна, постојат бројни бесплатни извори на веродостојни и релевантни податоци, пред сè државни агенции и меѓународни институции. Секогаш треба да се консултирате со податоците на Републичкиот завод за статистика, Светска банка, Еуростат и слични организации.
Користење на алатки за истражување на пазарот
Google Trends стана многу корисна алатка во голем број индустрии. Се користи со внесување клучни термини за одредена индустрија и може да се следи како се менува нивната популарност со текот на времето, односно што е моментално во тренд кога станува збор за одреден бизнис. Податоците може да се користат и за анализа на трендовите во одредени региони.
Социјалните мрежи, иако често не се сигурни, сепак се многу релевантни и можат да бидат корисни. Twitter Analytics и Facebook Insights се местата каде што можете да следите трендовски теми, а сето тоа е олеснето со хаштагови релевантни за вашата избрана индустрија. И конечно, тука се неизбежните инфлуенсери. Важно е да следите што зборуваат за одредена индустрија или производ бидејќи тие се креатори на мислење, без разлика дали ја цените нивната работа или не.
Алатките за аналитика не треба да бидат изоставени. Преку SEMrush и Ahrefs е можно да се анализираат клучни зборови, задни линии и сајтови на конкуренти за да се добие увид во популарните пребарувања и содржини, а исто така постои и SimilarWeb за анализа на сообраќајот на сајтовите на конкурентите.
Споредба со конкуренцијата
Исто како што треба да ја правите познатата SWOT анализа за вашиот бизнис (силни страни, слаби страни, можности и закани), истото треба да го направите и за вашата конкуренција. Исто така, потребно е да се анализира како конкуренцијата е позиционирана на пазарот и кои сегменти ги таргетираат.
Погрижете се да ги споредите вашите клучни показатели за перформанси со вашата конкуренција, доколку е можно, и да видите кои се најдобрите практики во вашата индустрија што ги спроведуваат успешните.
Кориснички повратни информации
Интернетот доведе до многу повеќе многу корисни алатки за развој на бизнисот. Анкети, дури и основни, може да се прават и дома. SurveyMonkey и Google Forms овозможуваат креирање и дистрибуирање анкети. Од овие податоци, можно е да се извлечат многу корисни заклучоци, да се сегментираат клиентите, да се прават споредби итн.
Ако работите во угостителскиот сектор, секако може да биде корисно да ги читате коментарите на корисниците на TripAdvisor за тоа што моментално им се допаѓа на туристите и другите посетители на рестораните, кафулињата или хотелите. Има и Amazon и Yelp за други индустрии.
И во овој дел не треба да заборавиме на социјалните мрежи, бидејќи и корисниците на ова место оставаат коментари и критики за одредени производи и услуги и покажуваат што најмногу ги интересира во моментот.
Следете ги иновациите и технолошките промени
На прашањето што да читате, одговорот може да биде технолошки блогови и списанија за да бидете во тек со најновите иновации и технологии, без оглед на секторот во кој работите или сакате да инвестирате. Ако сте понапредни во разбирањето на технологијата, постојат TechCrunch, Wired, MIT Technology Review.
Потребно е, доколку дозволуваат можностите, да се биде присутен на конференции и други настани на кои се презентираат најновите технологии и производи или трендови.
Глобални и макроекономски фактори
Треба да ги знаете основите на економијата. Како се движат БДП, инфлацијата и каматните стапки е нешто што влијае на вашите клиенти и на целото деловно опкружување, па затоа е неопходно да се следат трендовите кога станува збор за макроекономијата. Овие податоци се генерално бесплатни и редовно достапни преку извештаите на ресорните министерства или централните банки.
На веб-страницата на парламентот, донесените закони, како и закони чие донесување е во фаза на донесување, се достапни во секое време, па може да се дознае што се подготвува кога станува збор за промена на регулативата.
На крајот, не е важно само што се случува во земјата, бидејќи нашата економија е многу погодена од настаните во светот, па затоа е неопходно да се следат доверливи медиуми кога станува збор за движењата во глобалната политика.
Консултирајте се со експертите
Доколку средствата дозволуваат, не би било лошо повремено или редовно да ангажирате консултанти за одредена индустрија кои би можеле да бидат добар додаток на вашиот тим и да помогнат во стратешката насока на бизнисот.
Ако ова е скапа опција, не е лоша идеја да тргнете по герилскиот пат и да се поврзете со професионалци преку мрежи како што е Linkedin и да разменувате мислења, да се придружувате на професионални здруженија или да присуствувате на настани што собираат професионалци од одредена индустрија каде што е исто така можност да научите нешто ново и корисно.
Изберете што е најефективно, најдостапно и корисно за вашиот бизнис или одлука да инвестирате. Правењето домашна задача пред да се впуштите во деловна авантура е половина од битката.