
Ако постарите работници и менаџери имале чувство дека членовите на Генерацијата Z ги гледаат празно, со мешавина од презир, пркос и незаинтересираност, не се лажеле. На тој израз на лицето му е дадено и официјално име: „изглед на Генерацијата Z“, визуелен еквивалент на превртување со очи.
Менаџерите ширум светот воздивнуваат со олеснување, бидејќи конечно има име за однесувањето што ги збунувало уште од времето кога феноменот на тивко отфрлање за време на пандемијата стана симбол на ставот и самодовербата на помладата генерација, пишува CNBC Make It.
Истражувачите кои се занимаваат со меѓугенерациски односи на работното место забележуваат растечки јаз помеѓу очекувањата на постарите генерации и вредностите што ги негуваат помладите вработени. И додека постарите луѓе често очекуваат амбиција, натпреварувачки дух и желба за постигнување, Генерацијата Z нуди нешто сосема друго – тивко, но јасно отфрлање на сето тоа.
Успехот повеќе не е вредност
Во сеопфатна анкета за вредностите на работното место, над 30.000 испитаници рангираа 15 клучни животни вредности. Меѓу членовите на генерацијата Генерација Z, вредноста на „достигнување“ – дефинирана како желба да се биде успешен, импресивен или признат – се рангира само на 11-то место. Уште поинтересен е фактот дека дури 65% од младите луѓе веруваат дека оваа вредност веќе има премногу влијание врз нивните животи.
Со други зборови, Генерацијата Z не само што не се стреми кон победа и статус, туку активно ги отфрла.
Погледот што вели: „Ова не е моја трка“
Таканаречениот став на Генерацијата Z најчесто се јавува во деловна средина – кога на помладите вработени им се дава задача, се корегира или се соочува со нешто што сè уште не го знаат.
Иако не кажуваат многу, нивните изрази на лицето како да велат: „Не ми ги наметнувај своите вредности, не ме интересира твојата амбиција, работна етика и потребата за победа цело време“.
Таквиот став беше забележан и за време на фокус групите со студенти, каде што членовите на генерацијата Генерација Z директно прашаа: „Зошто бизнисот секогаш мора да победува? Зошто успехот е толку важен?“
Во анкетата, наместо достигнувања, Генерацијата Z најмногу ги цени концептите како што се:
Еудаимонија – грижа за себе, внатрешна рамнотежа, мир
Глас – автентичност, право на самоизразување
Дури 85% од испитаниците од оваа генерација ја ставија една од овие две вредности во своите пет најдобри.
Пазарот на трудот се менува – и тие можеби не разбираат
Додека за време на пандемијата многу компании се обидуваа да ги задоволат барањата на генерацијата Z за поурамнотежен живот, денес ситуацијата е поинаква. Развојот на вештачката интелигенција и технолошката автоматизација ги менуваат правилата на играта, а пазарот на трудот сè повеќе се движи од пазарот на работници кон пазарот на работодавци.
Во овој контекст, вредностите што до неодамна изгледаа застарени – како што се натпреварувачкиот дух и желбата за успех, повторно добиваат на вредност. Менаџерите за вработување веќе ги менуваат критериумите: кандидатите насочени кон достигнувања, некогаш сметани за премногу амбициозни, сега се барани.
Иако се ретки, генерацијата Z кои го негуваат овој став најверојатно најлесно ќе се издвојат – не само по своите биографии, туку и по начинот на кој се осврнуваат наназад.











