Како Руперт Мардок стана „крал на медиумите“: „Од ништо“ го направи најдобриот таблоид во светот

45

Почнувајќи од две мали австралиски редакции, Руперт Мардок изгради медиумска империја што се простира низ целиот свет.

92-годишниот медиумски магнат, кој во четвртокот објави дека се повлекува од функцијата претседател на Fox and News Corp., создаде доминантно присуство во весниците, ТВ, филмовите, книгите и Интернетот ширум светот.

Како резултат на тоа, Мардок доби значително политичко влијание, кое го користеше за да ги зајакне своите деловни интереси и, понекогаш, да ги турка владите во насоки што тој ги фаворизира.

Амбициозните политичари како Тони Блер веруваа дека поддршката на неговиот весник може да значи разлика помеѓу победа и пораз на избори, пишува Independent.

Критичарите го обвинија Мардок дека ги намалил медиумските стандарди и ја злоупотребил својата моќ, но дури и тие мораа да признаат дека е посветен на инвестирање во новинарството.

Тајмс, Вашингтон пост…
Само во Велика Британија има вложено милиони фунти во своите весници, а верувајте ги има доста на листата: The Times, The Sunday Times, The Sun and the News of the World  и сателитска телевизиска мрежа Sky.

Имаше стратегија да ги преземе таблоидите, претворајќи ги во извори на профит, кои подоцна ги користеше за поддршка на попрестижни, но помалку профитабилни проекти.

„Индепендент“ пишува дека Мардок двапати го трансформираше медиумскиот пејзаж на Британија, прво со прекинување на доминацијата на печатените синдикати во средината на 1980-тите, а потоа со развивање на многу успешна повеќеканална платена телевизија.

Но, неговото влијание беше многу пошироко, земајќи ги водечките американски весници и телевизиски станици, Стар ТВ во Азија и веб-страницата Мајспејс.

Стекнувањето на престижниот Wall Street Journal во 2007 година беше дочекано со противење од значајни делови од американскиот медиумски естаблишмент.

И најавата на тајкунот во 2009 година дека неговите весници ќе одат против консензус и ќе почне да ги наплаќа луѓето да го читаат на интернет, некои го сметаа за храбар потег што може да го спаси квалитетното новинарство од изумирање.

На 33-годишна возраст го основал првиот австралиски национален весник,The Australian, и поседувал други наслови, вклучувајќи г иDaily Mirror и  Sunday Mirror во Сиднеј, the Sunday Truth во Бризбејн the Sunday Times во Перт и the News во Дарвин.

Тој исто така беше претседател наSouthern Television Corporation и поседуваше две радио станици. Го купил весникот The Sun за 250.000 фунти во време кога бил на работ на колапс. Денес е еден од најпопуларните и најпрофитабилните таблоиди во историјата.

Некои политичари го користеа терминот „читачи на сонцето“ како навреда – додека не сфатија дека навредуваат 14 милиони потенцијални гласачи.

Мардок, исто така, стана познат по неговата отворена одбрана на начинот на кој го водеше својот бизнис.

Кога беше обвинет за намалување на стандардите на весниците, тој рече дека го оживува читањето весници меѓу милионите луѓе од работничката класа кои ги напуштија весниците поради телевизијата.

Тој еднаш објасни: „Јас сум катализатор за промени. Не можете да бидете аутсајдер и да бидете успешни повеќе од 30 години без да оставите одредена количина на ткиво со лузни околу местото“.

Фото: Facebook