Кина планира да го забави прекумерното инвестирање во електрични возила

Пазарот на електрични возила во Кина е импресивен. Досега е доста познатo. Се чини дека речиси секој втор ден се објавува нов модел или бренд, обидувајќи се да го привлече вниманието на ограничен број кинески потрошувачи.

Очигледно, кинескиот претседател има слични забелешки. Неколку кинески регулатори и политичари, вклучувајќи го и самиот претседател Си Џинпинг, ја повикаа индустријата да забави дел од своите инвестиции и да го преиспита начинот на кој работи.

А ценовната војна со ултраевтините електрични автомобили? И тоа треба да заврши.

За оние кои не се запознаени, кинеските компании за електрични возила постојано ги намалуваат цените за да се обидат да ја надминат конкуренцијата; еден вид автомобилска верзија на борбата за опстанок. Предводена од гигантот BYD, индустријата изврши огромен притисок врз добавувачите и партнерите да ги намалат цените и со тоа да ги намалат вкупните трошоци.

Оваа ценовна војна резултираше со евтини електрични возила, како што е моделот BYD Seagull, кој чини само 8.000 долари на одредени пазари, но ова беше на сметка на здравјето на помалите добавувачи. Некои се жалат дека воопшто не им се плаќа на време.

Кинеските брендови на автомобили неодамна се согласија на стандарден период на плаќање од 60 дена со добавувачите, но владата сака да оди уште подалеку. Државната новинска агенција Xinhua известува за состанок на високи владини претставници.

Тие се здружија за да охрабрат построга регулација на цените и подобра долгорочна регулација и конкуренција на пазарот на електрични возила во Кина. Тие повикаа на крај на „неразумните намалувања на цените“, кои ги дефинираа како намерно продавање возила под производствените трошоци со цел да се генерира продажба. Ако ова продолжи, владата би можела да интервенира.

Но, сега ситуацијата отиде чекор понатаму. „Фајненшл тајмс“ известува за понатамошни критики кон кинеската влада, овој пат директно од претседателот Си. Тој бил критичен кон неколку нови технологии, вклучувајќи вештачка интелигенција и развој на електрични возила, но конкретно се осврнал на инвестициите на локалната самоуправа во автомобилските компании. „Дали секоја провинција во земјата мора да развива индустрии во овие насоки?“, наводно прашал Си.

Кинеските производители на автомобили не само што добиле државна поддршка. Тие биле охрабрени и од локалните самоуправи, кои се обидувале да ги зајакнат сопствените економии. А ова дополнително го влоши проблемот со прекумерната понуда и капацитетот.

Дури и со пазар од 1,4 милијарди луѓе, нема место за сите овие конкуренти. Многу брендови на електрични возила не се финансиски одржливи, а постои сериозен проблем со премногу фабрики за премалку побарувачка.

Не е сосема јасно како кинеската влада ќе ја принуди својата индустрија за електрични возила да ги реши овие проблеми. Јасно е дека има премногу конкуренти и дека консолидацијата на брендовите ќе мора да дојде. Единственото прашање е колку брзо.