Кинескиот Илон Маск планира да ја освои Европа со евтини електрични возила

70

На пазарот на електрични возила клиентите сè повеќе бараат поевтини модели, па сè повеќе се интересираат за подостапни модели од кинеските компании.

Иако Европскиот куп првенствено се одржува во дворот на германската автомобилска индустрија, на билбордите на стадионите нема реклами за автомобили Фолксваген или БМВ. Единствениот бренд од автомобилскиот сектор чие име ќе го видите на тие билборди е кинескиот BYD. Станува збор за компанија во подем, а најмногу внимание на светските медиуми привлече минатата година, кога во последниот квартал го зазедоа првото место по глобална продажба на електрични автомобили. Со тоа тие го претекнаа Тесла, па не е ни чудо што некои медиуми го нарекоа извршниот директор на BYD, Ванг Чуанфу, кинескиот Илон Маск.

Нивните електрични автомобили, како и возилата од други кинески производители, стануваат сè поконкурентни со традиционалните европски и американски производители кои се навикнати на други земји да ги увезуваат нивните возила, а не дека Европејците сега сакаат да ги заменат германските автомобили со кинески. Такво нешто до неодамна изгледаше прилично неверојатно, но полека станува реалност. Една од причините е цената, односно соодносот помеѓу платеното и добиеното. За она што го добивате од автомобилите на BYD како поевтините Dolphin или Seal, конкурентите наплаќаат многу повеќе, а автомобилските експерти нагласуваат дека веќе не е прашање само цена, туку и квалитет: Се чини дека дури и најважните дигитални опции како гласовните асистенти се подобро направени во споредба со поскапите европски конкуренти, објаснуваат тие на The Guardian.

Плановите на BYD се големи. Нивниот извршен директор неодамна изјави дека Западот се плаши од кинеската конкуренција и токму поради овој страв ЕУ има намера да воведе нови царини за нивните автомобили. Регулаторите сметаат дека кинеските автомобили се во предност поради субвенциите што ги добиваат од кинеската влада, што создава неправедна предност на пазарот, па затоа имаат намера да воведат зголемени царини за BYD, Geely и SAIC.

Но, како што нагласуваат за „Гардијан“, само воведувањето нови тарифи кои ќе ги зголемат цените на автомобилите нема да биде доволно за да се запре маршот на BYD на европскиот пазар.

Аналитичарот на пазарот за електрични возила, Матијас Шмит, вели дека BYD продал помалку од 10.000 автомобили во првите четири месеци во Европа, но нагласува дека нивните цени се поставени амбициозно, за да можат да го амортизираат зголемувањето на европските царини, па имаат доволно простор за маневар за апсорпција на поскапувањата. BYD ќе се соочи и со царинскиот проблем со производство на автомобили во Европа – покрај првата планирана фабрика во Унгарија, Чуанфу ја спомена и можноста за изградба на уште една фабрика.

Како една од причините за ваков голем успех, компаниите на The Guardian ги потенцираат – батериите. Имено, BYD е основана во 1995 година како компанија за производство на батерии чии клиенти беа тогашните мобилни гиганти Нокиа и Моторола, а потоа презеде автомобилска компанија која банкротира, со што влезе на пазарот на хибридни возила. Со текот на времето, BYD стана вториот најголем производител на батерии во светот, веднаш зад кинескиот CATL, а тоа искуство и експертиза денес се една од причините зошто тие успеаја на пазарот на електрични автомобили. Имено, благодарение на производството на батерии, тие успеале да постигнат вертикална интеграција на компонентите, односно самите да ги контролираат и произведуваат компонентите, наместо да ги купуваат од други, што им овозможило голема контрола врз трошоците.

Освен Tesla, која сè уште е лидер на овој пазар, BYD се покажа како клучна компанија за глобалната транзиција кон електрични возила, вклучувајќи ги и земјите како Бразил и Индонезија каде што оваа компанија ги отвора своите фабрики.