Осаму Фурукава возел многу јапонски автомобили за целите на својата работа, менувајќи ги класичните бензински модели на електрични. Но, неговото омилено возење е увозно: SUV на батерии од кинескиот производител BYD Auto.
BYD Auto е дел од групата кинески извозници на електрични автомобили кои почнуваат да се натпреваруваат со западните и јапонските брендови на домашниот пазар. Тие носат технологија која брзо се развива и ниски цени, како што рече главниот финансиски директор на Tesla Inc. и вели дека се „страшни“.
Фурукава рече дека го нарачал моделот ATTO 3 кога се појавил во продажба на 31 јануари, поради неговите корисни карактеристики и атрактивната цена од 4,4 милиони јени (33.000 долари) – или околу една четвртина помалку од Tesla.
„Совршено е“, рече Фурукава во неговата канцеларија во Јокохама, југозападно од Токио.
Други амбициозни кинески извозници на ЕВ се NIO, Zeekr од Geely Group и Ora, единица на производителот на SUV Great Wall Motors.
Некои се натпреваруваат по цена. Други ги нагласуваат перформансите и карактеристиките, вршејќи притисок врз западните и јапонските премиум брендови.
NIO Inc, која ги убеди купувачите во Кина да платат до 555.000 јуани (80.000 долари) за брендови на ниво на Tesla, вели дека нивниот најнов SUV ќе биде пуштен во продажба оваа година во Европа. ES6 може да се пофали со контроли кои се активираат со глас и опсег од 610 километри (380 милји) со полнење.
„Многу сме уверени дека ES6 ќе се натпреварува на пазарот на премиум теренци“, рече основачот и извршен директор на NIO Вилијам Ли во интервјуто на саемот за автомобили во Шангај.
Продажбата на возила на батерии и бензинско-електрични хибриди во Кина се зголеми речиси двојно минатата година на 6,9 милиони возила, или половина од глобалниот вкупен износ.
Тоа е поткрепено со субвенции од повеќе милијарди долари од владејачката Комунистичка партија, која се обидува да ја претвори Кина во креатор на чиста енергија и други технологии. Ова ги прави американските и европските лидери кои ја гледаат Кина како стратешки и индустриски конкурент доста нервозни, според АП.
Кинеските брендови се „сериозна конкуренција“, вели Дејвид Леа, аналитичар за GlobalData.
Тие имаат „поконкурентна технологија за батерии“ и можат „да постигнат поголеми економии на обем“, рече Леа во е-пошта.
BYD Auto, во сопственост на производителот на батерии BYD Co, беше на врвот на Tesla во вкупната продажба во 2022 година со 1,9 милиони возила. Половина беа бензинско-електрични хибриди, додека возниот парк на Тесла е чисто електричен.
„Ние многу ги почитуваме автомобилските компании во Кина“, рече извршниот директор на Tesla, Илон Маск, на конференциска врска со финансиските аналитичари на 25 јануари. Тие работат најтешко и работат најпаметно“.
Zeekr планира да лансира целосно електричен седан и SUV оваа година во Холандија и Шведска.
„Нашата амбиција е да бидеме клучен играч во електрифицираната мобилност во Европа оваа деценија“, рече извршниот директор на Zeekr, Спирос Фотинос, ветеран на Toyota и Lexus. Со „јасна глобална амбиција“, рече тој, „бараме можности и вистински момент за други пазари“.
Извршниот директор Карлос Таварес од Stellantis, матичната компанија на Chrysler, Peugeot и FIAT, во јануари предупреди дека на Европа и треба стратегија за да се натпреварува со кинеските ривали со пониски цени. Според Таварес, електричната енергија произведена во Европа чини 40% повеќе од кинеските модели.
„Тоа е многу мрачно сценарио“, изјави Таварес за германскиот магазин Automobilwoche. „Но, не мора да биде така.
Извозот на BYD Auto минатата година се зголеми за четири пати на 55.916 седани, теренци и хечбек. Повеќето отидоа во Индија, Тајланд, Бразил и други пазари во развој. Минатата година, BYD објави продажба на 1.000 возила на мексиканската VEMO за најголемата флота на EV такси надвор од Кина.
Државната BAIC, со седиште во Пекинг, рече дека дилер во Јордан нарачал 1.000 единици од својот компактен седан EU5 во јануари. Компанијата соопшти дека планира да лансира уште две до три електрични возила во Латинска Америка, Југоисточна Азија и Европа.
Фото: Facebook