Кинеските марки на автомобили сочинуваат речиси една третина од рускиот пазар на автомобили, пренесува Ројтерс.
Податоците што ги сподели британската агенција значат дека овој сектор е повеќе од кој било друг изложен на зголеменото влијание на Кина врз руската економија по егзодусот на западните компании, се наведува во текстот.
Продажбата на нови патнички и лесни комерцијални возила (LCV) во Русија падна за околу 61 отсто на годишно ниво, бидејќи западните санкции против Москва го ограничуваат пристапот на руските компании до некои материјали, а падот на побарувачката и високите цени дополнително го оптоваруваат секторот.
Сепак, продажбата на патнички автомобили од кинеските марки, вклучувајќи ги Haval, Chery и Geely, скокна на 16.138 единици во ноември, речиси двојно повеќе од 8.235 единици во јануари, при што нивниот пазарен удел се зголеми на 31,3 отсто од 9,6 отсто , според податоците на руските аналитичари.
Продажбата на нови патнички и лесни камиони во Русија во ноември изнесува 46.403 единици, објави Асоцијацијата на европските претпријатија (АЕБ), а вкупната продажба годинава треба да достигне околу 600.000 единици.
„Производството на западни марки на автомобили е мало, а увозот е исто така мал, така што пазарот е поделен меѓу руската и кинеската автомобилска индустрија“, изјави рускиот авто-аналитичар Владимир Беспалов за Ројтерс.
Руските производители го држат сегментот на поевтини автомобили со цени од околу 1,5 милиони рубљи (23.961 долари), а Кинезите ја освојуваат пазарната ниша со цени над 2,5 милиони рубљи (40.000 долари), што го држеле западните компании кои престанале да работат или заминале по нападот Русија до Украина.