Кој го научил Бафет како да управува и што е најважното нешто во бизнисот?

93

Секогаш е задоволство да се слушне или прочита што има да каже најголемиот инвеститор Ворен Бафет (91).

Од кого учел и кој бил негов пример

Бафет е директор на Беркшир Хатавеј, кој има околу 60 компании под своја капа, а Форбс го проценува богатството на Бафет на 117 милијарди долари. Одамна е познато за неговото ветување дека ќе донира 99% од своето богатство и тоа го прави со години.

Бафет често го нарекуваат „Пророк од Омаха“, што е само детал во кој деловните луѓе и медиумите му покажуваат голема почит и доверба.

За Ворен Бафет на неколку места ќе најдете дека тој чита по стотици страници дневно и живее скромно. Познато е дека е мајстор на многу деловни вештини, дека е голем познавач на трговијата и со задоволство го споделува своето знаење со другите.

Но, она што малку е познато е кој всушност го научил Бафет како да управува и што е најважното нешто во бизнисот?

Во книгата на Лоренс Канингем, Berkshire Beyond Buffet Бафет вели:

„Голем дел од она што го знам за менаџментот, го научив од Марфи“.

Марфи е всушност Томас Марфи. Тој е менаџер кога Бафет го спомнува и го нарекува свој учител.

Томас Марфи е пет години постар од Бафет (96), познат медиумски гигант кој Capital Cities Communications го претвори во телекомуникациски гигант. Патот беше долг – од 1954 година и позицијата генерален менаџер на радио станицата до 1995 година, кога тој ја продаде компанијата Capital Cities / ABC на Diseney за 19 милијарди долари.

Марфи и Бафет се одлични пријатели со години. Меѓутоа, Бафет во оваа книга го споменува и својот пријател како свој учител.

Основните деловни принципи до кои Бафет цврсто се придржува се лекциите на Марфи, како и идејата дека „долгорочниот успех нема да се постигне преку вашата работа, туку преку паметни менаџерски одлуки“.

Двете најважни лекции на Марфи

Првото нешто што Бафет го слушаше и научи од својот пријател Марфи беше дека како менаџер  мора да им дозволи на другите луѓе да донесуваат одлуки.

Марфи рече: „Деловните бизниси се всушност мали одлуки кои се комбинираат со неколку големи секој ден. Со други зборови, лидерите донесуваат неколку од овие големи одлуки (стратешки, да речеме) и потоа ги овластуваат своите луѓе да преземат акција. Самите луѓе ќе мора да носат помали одлуки секој ден за да ги постигнат своите цели. И, тоа ќе им даде чувство на автономија. А автономијата е силен мотив и дава чувство на задоволство. Затоа, лидери, симнете се од вашите кули  и слезете меѓу вашите луѓе за да создадете добра атмосфера во која тие ќе носат добри одлуки.

И Бафет и Марфи се познати по нивната филозофија за децентрализација во управувањето. Марфи верува дека клучната работа е внимателно да се ангажираат клучните луѓе.

„Меѓу другото, ова сигурно ќе заштеди многу пари на компанијата бидејќи нема да има потреба да се вработуваат повеќе луѓе кои би создале нови нивоа чија работа би била да ги контролираат сите одлуки. Избраните клучни луѓе мора да бидат одговорни за конечните резултати. Делегирањето без одговорност е рецепт за катастрофа“, изјави Томас Марфи.