
Со незапирливиот напредок на вештачката интелигенција, многу професии, од маркетинг и пишување до видео продукција и дизајн, се соочуваат со неизвесна иднина. Експертите од Linkee, компанија специјализирана за софтвер за автоматизација, идентификуваа десет работни места кои би можеле да станат излишни во следните десет години.
Како што објавува The Mirror, истражувањето на Linkee го анализираше ризикот од замена на човечката работа со вештачка интелигенција. Проекции за раст на индивидуалните улоги и податоци за јавен интерес за составување список на кариери кои најверојатно ќе исчезнат под влијание на автоматизацијата. Кои се најзагрозените работни места до 2035 година?
Менаџер за маркетинг на производи
Со ризик од 43 проценти и веројатност за автоматизација од 39 проценти, ова е првото занимање на списокот. „
Графички дизајнер
Графичките дизајнери се следни на ред, со проценета стапка на замена со вештачка интелигенција од дури 59 проценти. „Во свет каде што производството е комодифицирано, предноста им припаѓа на оние кои се прошируваат надвор од една улога и ја претвораат вештачката интелигенција во мерливи резултати“, се истакнува во студијата.
Маркетинг аналитичар
Со алармантна стапка на ризик од замена од 48 проценти, на маркетинг аналитичарите им се советува да размислат за примена на своите вештини во други индустрии. „Маркетерите на производи и аналитичарите имаат помал ризик не затоа што вештачката интелигенција не ги допира, туку затоа што работат на пресекот на повеќе кариери. Предноста не е во тоа колку брзо можете да генерирате. Туку во тоа колку далеку можете да се проширите“, објасни Вахан Погосјан, извршен директор на Linkee.
SEO специјалист
Се чини дека работата на SEO специјалист е исто така лесно заменлива. Вештачката интелигенција е добро позиционирана да ги заземе нивните места во канцелариите. „Улогите што преживуваат не се оние што произведуваат повеќе. Тие се оние што одлучуваат што е важно“, коментираше Погосјан.
Mаркетинг специјалист
Експертите во Linkee тврдат дека „за да останат конкурентни, маркетерите мора да ги комбинираат основните вештини со секундарна дисциплина. Да изградат вистинска писменост за вештачка интелигенција, да се движат напред во изборот и позиционирањето на проблеми и да демонстрираат вистинско влијание со метрики поврзани со приходите“.
Уредник на видео содржини
Дали холивудските трејлери или корпоративните промотивни материјали наскоро би можеле да бидат целосно вештачки? Прашањето е соодветно, со оглед на тоа што ризикот од замена на уредниците на видео содржини достигнува неверојатни 65 проценти.
Менаџер за радио промоции
Се чини дека времето на презентерот на радио промоции помина. И покрај тоа што се клучни улоги, истражувањето на Linkee покажа дека нивната стапка на раст е во негативен тренд.
Агент за продажба на реклами
Агентите кои продаваат рекламен простор на различни медиумски платформи се во опасност да станат технолошки вишок. „Продажбата на реклами веќе покажува пад од -6,6 проценти. Пазарот ни кажува дека повторливиот бизнис повеќе не е редок“, објасни Погосјан.
Специјалист за искуство на клиентите
Втората најзагрозена професија на листата е специјалист за искуство на клиентите. Додека овие експерти осигуруваат дека клиентите имаат позитивни интеракции со компаниите, тажната реалност е дека намалувањето на трошоците стана приоритет.
Копирајтер
Според ова истражување, најмрачната иднина ги очекува копирајтерите. Ова работно место доби проценка на ризик од замена со вештачка интелигенција од дури 85 проценти. „Бидејќи трошоците за текст, уредување и стандардни операции на кампањата имаат тенденција да се сведат на нула, секоја улога изградена исклучиво врз основа на резултатите е под притисок. Затоа пишувањето текстови носи 85 проценти од ризикот од замена во нашиот модел“, заклучи Погосјан.











