
Глобалната продажба на луксузни стоки за лична употреба се забавува, но според студијата на консултантската фирма Bain & Co., не се очекува пазарот целосно да се сруши.
Во 2024 година, продажбата падна на 364 милијарди евра (419 милијарди долари) и се проценува дека ќе има дополнителен пад од 2 до 5 проценти оваа година, објавува Associated Press.
„Во толку предизвикувачки период – со три војни, бавни економии и изразена нееднаквост – сè уште можеме да кажеме дека пазарот не е пред сè колапс“, рече Клаудија Д’Арпицио, партнер во Bain и коавтор на студијата.
Високите цени и лошите услови за работа ги одбиваат потрошувачите
Освен надворешните предизвици, луксузните брендови дополнително ги изненадија потрошувачите со ненадејно зголемување на цените. Довербата е дополнително разнишана од неодамнешните истраги во Италија кои открија лоши услови за работа во фабриките што произведуваат луксузни чанти.
Слабеење на клучните пазари
Студијата покажува изразен пад на продажбата на важни пазари како што се Соединетите Американски Држави и Кина. Во САД, трговските тарифи воведоа неизвесност и ја намалија довербата на потрошувачите. Кина, од друга страна, забележа дури шест последователни квартали на пад на потрошувачката поради слаба економска доверба.
Спротивно на тоа, Блискиот Исток, Латинска Америка и Југоисточна Азија доживуваат постојан раст, додека Европа е во средината.
Растечкиот јаз меѓу луксузните брендови
Постојат значителни разлики во перформансите на поединечните брендови. Прада Груп објави раст на приходите од 13% во првиот квартал од 2024 година, достигнувајќи 1,34 милијарди евра. Во исто време, Гучи забележа пад од 24%, со приходи од 1,6 милијарди евра.
Конгломератот Керинг, кој е сопственик на Гучи, неодамна назначи искусен извршен директор во автомобилската индустрија, Лука Де Меo, поранешен шеф на Рено, да спроведе темелна реорганизација.
Назначувањето доаѓа во време кога три од брендовите на Керинг – Гучи, Баленсијага и Ботега Венета – добиваат нови креативни директори. Акциите на компанијата скокнаа за 12% по објавувањето на назначувањето, објавува Financa ba.
„Искуството на Де Мео во трансформацијата на брендовите и ефикасното управување со трошоците е идеално прилагодено на моменталните потреби на пазарот на луксузни производи“, додава Д’Арпицио.
Прилагодување на трговските предизвици во САД
За да ги ублажат можните последици од американските царини, брендовите го оптимизираат својот синџир на снабдување – со префрлање на директни испораки од производството и намалување на залихите кај трговците на мало.
И покрај напорите, многу негативни фактори остануваат надвор од контрола на самите компании.
„Некои од предизвиците, како што се геополитичките конфликти или политичката нестабилност, нема да исчезнат преку ноќ. Можеби ситуацијата со царината ќе се разјасни, но не можеме да очекуваме брзи промени“, нагласува Д’Арпицио, додавајќи дека довербата на купувачите на луксузни производи почесто е поврзана со трендовите на берзата отколку со политичките околности.
Долгорочна сила и отпорност на пазарот
Претседателот на италијанското здружение на луксузни брендови Алтагама, Матео Лунели, потсетува дека секторот забележал кумулативен раст од 28% во периодот од 2019 до 2024 година.
Иако потрошувачката на луксузни производи е чувствителна на глобалните кризи, пазарот традиционално брзо се опоравува благодарение на големата побарувачка, пишува Форбс.
Таков е случајот, на пример, за време на финансиската криза од 2008-2009 година. Имаше пад на продажбата од 161 на 147 милијарди евра, но пазарот веќе забележа закрепнување од 14% во 2010 година, предводено од силниот раст во Кина.
Слично нешто се случи и по пандемијата – и покрај падот од 21%, акумулираната потрошувачка наскоро го турна пазарот кон нови рекорди.