Луксузните брендови го напаѓаат метаверзумот

173

Време е да се подготвите за забава – ставете ја капата Balenciaga и часовникот Rolex Daytona и фрлете ја вашата чанта Louis Vuitton преку рамо.

Сепак, ова не е блесок во реалниот живот. Сите овие се виртуелни додатоци кои ги носи вашето виртуелно јас, кое ќе биде телепортирано во метаверзумот.

Добредојдовте во новиот свет на луксузот, каде аватарите носат чанти на Gucci, кои не се кожни додатоци, туку незаменливи токени (NFT), пишува Андреа Фелстед од „Блумберг“.

Најголемите дизајнерски тимови се борат со тоа како да и пријдат на виртуелната и проширената реалност на метаверзумот. Новото кралство ветува дека ќе им помогне да ја зголемат продажбата и да стекнат помлади обожаватели. Исто така, може да го ограничи ризикот од напорите на Кина за „заеднички просперитет“, бидејќи може да биде потешко за владата да се справи со „расипништвото“ во еден друг свет.

Засега, компаниите за луксузни производи се фокусираат на големи платформи за игри. Можеби најпозната е соработката помеѓу Balenciaga и Fortnite, кои продаваат „скинови“ – виртуелна облека и додатоци за аватари – за помалку од 10 долари, како и реални колекции на маици, капи и блузи кои чинат многу повеќе. Брендот Kering е толку љубител на виртуелната мода што создава посебна деловна единица за истражување на можностите во метаверзумот.

И одалеку не е единствениот. Moet и Hennessy од LVMH, Louis Vuitton, Burberry, Moncler, Ralph Lauren и Gucci од Kering се вклучени во слични соработки со игри. Иако не е луксузен бренд, Zara на Inditex, исто така, ги прави првите чекори во метаверзумот преку платформата Zepeto.

Според Morgan Stanley, групите за луксузни стоки би можеле да генерираат продажба од околу 10 милијарди евра од игри до 2030 година, иако сумата може да достигне 25 милијарди евра во најоптимистичкото сценарио.

Покрај директната продажба – од „скинови“ или физички производи поврзани со игри – нивното вклучување во метаверзумот може да им помогне на луксузните гиганти да допрат до нови, помлади потрошувачи. Ова е од суштинско значење бидејќи генерациите Y и Z ќе формираат повеќе од 70% од глобалниот пазар на луксузни стоки до 2025 година, според Bain & Co.

Сепак, најпрофитабилниот елемент во луксузниот метауниверзум е создавањето на незаменливи токени. Тие би можеле да генерираат продажба од 11 милијарди евра до 2030 година, вели Morgan Stanley, иако сумата може да достигне околу 22 милијарди евра. Сепак, најпримамливото нешто кај незаменливите токени е тоа што профитните маржи може да бидат исклучително високи – на крајот чини многу помалку да се направи дигитален часовник или чанта отколку вистински.

Засега, луксузната индустрија е само еден од незаменливите токени, а Dolce & Gabbana, Burberry и Gucci се меѓу компаниите кои ги истражуваат можностите. Неколку брендови на LVMH, вклучувајќи ги Louis Vuitton, Givenchy, Bulgari и Rimowa, исто така експериментираат, иако нивните напори се фокусирани на тестирање на идејата наместо да генерираат продажба и профит. Adidas во четвртокот објави колекција на незаменливи токени, а само неколку дена претходно Nike го купи RTFKT – пионер меѓу модерните незаменливи токени со виртуелни патики.

Најголемата предност ќе дојде кога незаменливите токени ќе можат лесно да се префрлат помеѓу различни виртуелни платформи, според Morgan Stanley. Ова ќе ги направи покорисни и затоа повредни.

И овој момент можеби не е премногу далеку во иднина. Накитот од сајтот Artsy е достапен за изнајмување во т.н. Mall of the metaverse во AltspaceVR – апликација на Microsoft. Во Altspace, овие објекти се познати како „проширувања на додадената реалност“ бидејќи се дизајнирани да бидат дел од различни виртуелни светови.

Со паралелни напори на пазарот за незаменливи токени, таквиот развој може да им овозможи на аватарите на луѓето да носат дигитална облека и додатоци во неколку сајбер простори. Кому му е потребна вистинска Birkin чанта кога може да се пофалите со неа на виртуелен концерт со другите пријатели со аватар?

Се разбира, скокот во метаверзумот доаѓа со своите ризици за индустријата за луксузни стоки. Најитните е како да се пробиете без да ја изгубите својата ексклузивност или без брендовите да ја изгубат својата вредност. Една од можностите е издавање незаменливи токени поврзани со купување на физичка луксузна стока. Можете да го купите вашиот часовник Patek Philippe, да ја потврдите неговата автентичност во блокчејнот и да добиете право да се пофалите со него во виртуелната реалност. Сепак, постои опасност несертифицираните незаменливи токени и други неофицијални претстави на брендови да го преплават просторот.

Притисокот врз криптовалутите што се користат за плаќање на незаменливи токени е уште една потенцијална опасност, бидејќи тие се дел од напорите на Кина да го намали времето на екранот за децата, што може да им наштети на игрите и метаверзумот во поголем обем.

Некои виртуелни светови надвор од големите платформи за игри, како што е VRChat, се повеќе експериментални. Луксузните групации ќе мора да чекорат многу внимателно, проширувајќи го своето присуство до овие надворешни граници.

Но, во моментов, новиот свет изгледа ветувачки. Стравувајќи дека фокусирањето на Кина на масовното богатство ќе ги отуѓи потрошувачите од наметливите демонстрации на богатство во реалниот живот, дигиталниот свет може да понуди нова можност за екстраваганција. Нудејќи сè, од јакни Moncler до скијачки облеки Ralph Lauren инспирирани од 90-тите, метаверзумот брзо станува место за живеење на вашиот најлуксузен начин на живот.