
Францускиот луксузен конгломерат LVMH планира да преземе целосна контрола врз брендот Orient Express, што дополнително би ја зајакнало неговата водечка позиција во светот на ултралуксузните патувања. Според неофицијални извори објавени од списанието Skift, LVMH веќе обезбедил опција за купување на целиот удел што моментално го држи хотелската група Accor, најдоцна до 2027 година.
За потсетување, LVMH купи 50% удел во Orient Express во 2023 година, вклучувајќи дел од идниот проект за луксузни јахти. Во меѓувреме, Accor го лансираше возот La Dolce Vita Orient Express што сообраќа низ Италија, најави отворање хотели во Рим и Венеција, како и линијата Париз-Истанбул што треба да започне во 2026 година.
Сепак, брендот Orient Express веќе има силно присуство во рамките на империјата LVMH, објавува Poslovni Puls. Неговата подружница Belmond управува со престижниот воз Venice Simplon-Orient-Express, додека неговото портфолио веќе ги вклучува хотелите Cheval Blanc и ексклузивниот синџир Bulgari.
За LVMH, консолидацијата на сите активности под името Orient Express е логичен стратешки чекор. Брендот ужива високо глобално признание – 86% во Европа, 73% во САД и повеќе од 60% во Кина – а отстранувањето на конфузијата помеѓу Accor и LVMH дополнително би ја зајакнало неговата пазарна моќ.
Од друга страна, за Accor, евентуалната продажба би значела намалување на ризикот и можност да се фокусира на поскалабилни луксузни производи, како што се брендовите Raffles и Fairmont. Сепак, се појавуваат и прашања – како што е идниот пристап на членовите на програмата за лојалност на Accor, бидејќи LVMH е познат по ексклузивноста и затворањето на своите брендови.
Ситуацијата е дополнително комплицирана од историјата на брендот. Оригиналната линија Париз-Истанбул, активна од 1883 до 1977 година, остави зад себе слоевити права за користење на името. Купувањето на Belmond од страна на LVMH во 2018 година и преземањето на брендот од страна на Accor во 2022 година создадоа паралелни производи со исто име.
На крајот, LVMH јасно ја покажува својата амбиција – да го претвори Orient Express во уникатен, интегриран луксузен бренд. Доколку се одлучи за целосно преземање, пазарот може да очекува понатамошно проширување на возовите, хотелите и луксузните бродови, како и ново поглавје во приказната за европската туристичка икона.