
Обожавателите на серијата „Seinfeld“ веројатно сè уште се сеќаваат на мантрата на еден од главните ликови Џорџ Констанс, која гласи: „Секогаш изгледај изнервиранo. Така луѓето мислат дека си зафатен“.
Денес тоа е метод што го користат во канцелариите членовите на генерацијата Z, како форма на протест против укинувањето на работа од дома и обврската за доаѓање на работа, што го воведуваат сè повеќе големи компании. Tоа го нарекуваме маскирање на задачи.
„Перформативна продуктивност“ или маскирање задачи е најновиот тренд кај младите од кој нивните менаџери треба да внимаваат. Тие вложуваат огромен напор за да изгледа дека работат напорно, а всушност едвај работат.
На пример, тие брзо се движат низ канцеларијата додека носат лаптоп или хартии – како да брзаат на состанок. Или пишуваат гласно и многу концентрирано. Или пак, зад стаклото од канцелариите кои се изолирани од звук, разговараат на телефон (најчесто со пријателите), додека шетаат нервозно и гестикулираат, како да водат жестоки деловни разговори.
Маскирање задачи Taskmasking -одговор за враќање во канцеларија
Нешто со кое менаџерите и професионалците за човечки ресурси се среќаваат секој ден и стана тренд на TikTok, маскирањето задачи е одговор на сè повеќе работодавци кои бараат враќање во канцеларијата.
Амазон најави дека почнувајќи од септември, ќе бара од сите работници да доаѓаат на работа пет дена во неделата, а слични најави дадоа и други како Goldman Sachs, Dell, Conde Nast и Washington Post. За сите оние кои влегоа во светот на редовен работен однос во последните пет години – односно за време и по пандемијата – ова е шок. За прв пат од нив се бара редовно да доаѓаат на работното место, наместо да ги завршуваат задачите според нивниот распоред, во приватноста на нивните домови. Сега, опкружени со колеги и претпоставени, тие мора да научат како визуелно да „комуницираат зафатеност“.
Платформата за развој на кариера career.io, која го измисли името, тврди дека маскирањето задачи пораснало во согласност со времето поминато во канцеларија поради една очигледна причина: компаниите кои бараат од своите вработени да се вратат во канцеларијата испраќаат порака дека присуството значи продуктивност. Од друга страна, генерацијата Z смета дека времето поминато на работа не е пропорционално со нивните резултати и влијание.
Во суштина, целта на маскирањето на задачите е да се покаже дека „да изгледате зафатено“ не мора да значи поголема продуктивност. Многу менаџери велат дека се сведоци на зголемен број вработени кои закажуваат непотребни состаноци и намерно закажуваат едноставни задачи во текот на работниот ден за да изгледаат постојано зафатени.
Генерација Z има репутација дека се спротивставува на традиционалните работни култури кои бараат постојана исцрпеност. Наместо тоа, тие даваат приоритет на личната благосостојба и рамнотежата помеѓу работата и животот. Тие одбиваат да го прифатат исцрпеноста како „нормален“ аспект на работниот ден, што се смета за здрава порака до сите работници. Претходните трендови како „театар за продуктивност“ – каде работниците им даваат приоритет на задачите што ги прават продуктивни и видливи за раководството поради страв – се засноваа на страв. И ако има нешто што на младите не им се допаѓа, тоа е стравот.
Неизбежно е во секоја компанија да има луѓе кои ќе се обидат да го „измамат системот“. Маскирањето задачи може да се поврзе со (не)работници, но високопродуктивните вработени кои брзо ја завршуваат својата работа, исто така, можат одлична работа да го лажираат остатокот од своето работно време. Исто така, бидејќи сеè повеќе луѓе ги префрлаат своите рутински задачи на AI и ChatGpt, се очекува дека ќе мора да се преправаат дека навистина работат сите осум часа, дури и ако гласно и намерно бараат сместување за AirBnb.
Колку е навистина важно?
Од друга страна, менаџментот се обидува „да биде во чекор со нив“. Истражувањето во 2021 година покажа дека 80% од компаниите ја следат работата на далечинските и хибридните работници, а многумина користат специјализиран софтвер за следење на онлајн активноста, локацијата и притискање на тастатурата.
Во секој случај, маскирањето задачи опстојува и ќе опстојува како начин вработените да се обидат да вратат дел од контролата. Генерацијата З ги завршила средното образование и факултетот од далечина, а многу важни работи во животот постигнале од дома, па идејата дека може да се работи само во канцеларија им е сосема нелогична. Ова ги прави да се чувствуваат огорчено и фрустрирано. Ова поставува ново прашање за работодавците: колку ви е важно вашите вработени да ви бидат „пред очи“, бидејќи не им верувате да работат додека не ги контролирате? Довербата е „двонасочна улица“, а каде што нема доверба, нема лојалност. А лојален вработен е, на крајот на денот, највредното богатство што го има вашата компанија.











