Mobilize на Renault ги претстави најновите ЕВ решенија за урбана мобилност наречени Duo и Bento заедно со два необични концепти
Mobilize, брендот на Renault Group за услуги за споделување автомобили и заедички превоз, ги лансираше Duo и Bento, два урбани ЕВ кои ќе бидат достапни во 2023 и 2024 година преку шеми за претплата или долгорочен закуп. Duo е производствена верзија на концептот EZ-1 од минатата година и наследник на Renault Twizy, додека Bento е неговиот брат фокусиран на карго за професионални клиенти.
Стилски, Mobilize Duo изгледа како еволуција на Renault Twizy со слични пропорции, тенки LED светла, испакнати браници и „ламбо“ врати. И покрај тоа што е ублажен во споредба со концептот EZ-1, тој изгледа сосема свежо. Дизајнерите на Renault Group беа инспирирани од светот на видео игрите, додавајќи шмек од 80-тите и 90-тите години на микроавтомобилот. Антрацитно-сивата и портокаловата боја одговара на брендот на Mobilize, но шест површини, како што се лентата под шофершајбната, рачките на вратите и столбовите C, може да се приспособат.
Електричните возила се засновани на цевчеста рамка и имаат необоени пластични панели на каросеријата. Duo има мал отпечаток, долг е 2,43 метри, широк 1,30 м и висок 1,46 м што го прави малку подолг и поширок, но точно висок како Twizy. Бенто е малку подолг и повисок поради додавањето на товарната кутија. Од Mobilize велат дека 50 отсто од возилото е направено од рециклирани материјали, додека 95 отсто од него ќе може да се рециклира.
Затворена кабина
Внатре има контролна табла во стилот на бумбокс со мала дигитална група инструменти, интегриран звучник, слот за USB-C и приклучок за паметни телефони. За разлика од Twizy, кабината е целосно затворена со големи стаклени површини на вратата, додека воланот има воздушно перниче. Duo има две седишта распоредени во распоред 1+1, додека Bento е едносед со товарна кутија од 700 литри одзади. Двете верзии имаат две прегради за складирање на страните на предното седиште, додека тапацирот на седиштата е изработен од TEP, така што е издржлив и лесен за чистење. Mobilize има и планови за специјална конверзија за лицата со намалена подвижност.
Mobilize Duo доаѓа со еден електричен мотор кој ги напојува задните тркала. Ќе се нуди во две варијанти – една со максимална брзина од 45 км/ч за оние кои немаат дозвола за автомобил (од 14 години) и една со максимална брзина од 80 км/ч за возрасни возачи. Mobilize не ја откри излезната моќност или некои податоци за перформансите, но рече дека двете верзии ќе понудат „брзо забрзување“. Батеријата со непознат капацитет е добра за опсег од 140 километри и може да наполни 90 км досег за три часа од стандарден штекер за домаќинство.
Пристигнуваат во 2023 и 2024
Mobilize ги направи Duo и Bento компатибилни со поврзаните услуги за управување со флоти и услуги за споделување возење. Софтверот може далечински да се надградува, овозможувајќи или оневозможувајќи функции според преференциите на клиентите. Во тој контекст, Duo доаѓа и со пристап без клуч и палење со помош на паметниот телефон на корисникот.
Mobilize Duo ќе се појави на патиштата до крајот на 2023 година, додека Bento ќе биде достапен за професионалните клиенти во форма на долготраен закуп почнувајќи од 2024 година. Корисниците ќе имаат пристап до постпродажната мрежа на Renault за сервисирање. Цените ќе бидат објавени поблиску до лансирањето на пазарот, вклучувајќи флексибилни договори за претплата со месечни плаќања за само три месеци.
Mobilize Solo
Покрај Duo и Bento, Mobilize го покажа и уште еден необичен концепт. Идејата за Mobilize Solo дојде од дизајнерското студио на Renault во Индија, почнувајќи од скејтборд со чадор. Конечниот концепт повеќе личи на стол со капак. Има должина од 1,37 метри, ширина од 0,90 м и висок е 1,75 м. Внатре има простор за едно лице во полуседечка положба со џојстик наместо волан.
Соло има три тркала – две напред, кои ги придвижува електромоторот, а едно помало одзади за управување. Благодарение на ограничената максимална брзина од 25 км/ч, Solo не бара дозвола за да се вози. Исто така, возачот не мора да носи кацига, па дури ни појас. Сепак, Mobilize тврди дека е побезбеден од скутерите или возилата со едно тркало благодарение на неговото „обвиено тело“, едно воздушно перниче и „копче за итни случаи активирано со нога“ за запирање.
Асиметричниот дизајн на каросеријата значи дека возачот може да влезе од левата страна. Единечното седиште се врти нанапред, откривајќи простор за складирање под наслонот на седиштето. Внатрешноста е водоотпорна па може да се чисти со црево. Исто како и Mobilize Duo, Solo е направен од 50 проценти рециклирани материјали и 95 проценти може да се рециклира. Компанијата е отворена за соработка со модната индустрија за создавање додатоци за Соло (облека, чанти, багаж).
Ileo Concept
Возилото може да се полни преку приклучок, индуктивно полнење или префрлување батерии. Батеријата се вади, така што корисникот може да ја полни дома. Зборувајќи за полнењето, Ileo Concept, дизајниран од Mobilize и Patrick Jouin iD, е опишан како „модуларен и подвижен тотем за напојување“.
Ileo се состои од три концептуални елементи за уличен мебел кои лесно се движат и монтираат. Погодностите вклучуваат брз полнач за електрични возила од 22 kW, станица за микромобилност со држач за е-скутери и е-велосипеди, плус површина со седиште, полица и екран. Структурата на покривот може да биде покриена со вегетација за сенка додека енергијата доаѓа од батерии со втор животен век или фотоволтаични панели.
Mobilize признава дека Ileo Concept „нема да се произведува во блиска иднина“, но е дел од „холистичкиот пристап“ за екосистем на точки за полнење ЕВ на јавни места. Исто така, нема збор за можна продукциска верзија на Mobilize Solo, што би можело да зависи од реакцијата на јавноста на концептот.
Преземено од Avtoplus.mk