Може да се зголеми продажбата на е-автомобили во Кина и САД – дали е рано за оптимизам?

22

Производителите на електрични возила (EV) во Кина забележаа раст во мај, па така учеството на е-автомобилите во вкупната продажба во оваа земја изнесува 40 отсто, односно – четири од десет патнички возила имале „приклучок“.

Со околу 955.000 нови електрични автомобили и plug-in хибриди, производителите се приближуваат до бројката од милион во апсолутна вредност, пренесува Electrive.com. Единствениот пат кога кинеските производители продадоа повеќе од милион електрични возила за еден месец беше на крајот на минатата година – ноември и декември 2023 година.

Во мај, регистрирани се 105.000 нови енергетски возила (NEV), односно чисто ЕВ и плаг-ин хибриди, во споредба со април 2024 година. Тоа е зголемување за 12 или 33 проценти.

Според Кинеската асоцијација на производители на автомобили (CAAM), околу 583.000 од сите нови NEV во мај биле електрични возила со батерии (BEV), а 371.000 биле plug-in хибриди (PHEV). За BEV ова одговара на зголемување од 12,5 проценти на годишно ниво и 12 проценти во однос на април.

Вкупно 2,42 милиони нови возила со електрични и мотори со внатрешно согорување се појавија на патиштата во Кина во мај. Како што е наведено, споредено со мај 2023 година и претходниот месец, така продажбата остана речиси непроменета (разлика од 1,5 проценти и 2,5 проценти, соодветно).

Уделот на НЕВ во мај достигна рекордни 39,5 отсто. Со други зборови, никогаш досега толку многу автомобили на батерии не излегле на патот во споредба со возилата со внатрешно согорување.

Со оглед на вниманието и очекувањата на електричните возила, овие резултати се охрабрувачки, и тие не доаѓаат само од Кина. Според извештаите на автомобилската индустрија, неколку големи производители на автомобили објавија раст на продажбата во мај, поддржан од силните EV и хибридни резултати.

Hyundai Motor America објави раст на продажбата од 12 отсто на годишно ниво. Неколку од неговите електрифицирани модели имаа најдобри перформанси во мај, вклучувајќи ги целосно електричните Ionik 5 и Ionik 6 и хибридните верзии на Tucson и Santa Fe. Сè на сè, продажбата на електрични возила е зголемена за 42 отсто во однос на ланскиот мај, наведува во својата анализа порталот Tech Brew.

Од оваа компанија истакнаа дека во однос на лани забележале раст на продажбата за 50 отсто, а дека ЕВ и хибридите добиваат се поголема популарност.

Сестринската марка Kia ја објави својата досега највисока месечна продажба на електрични возила, зголемена за неверојатни 127 проценти на годишно ниво, зголемена со продажбата на новиот SUV EV9.

Американската Honda ја наведе „силната продажба на електрифицирани модели“ како една од причините за растот на продажбата од 11 отсто на годишно ниво во мај. Беа истакнати хибридните верзии на CR-V и Accord, како и новиот Prologue EV. Продажбата на Ford на електрични и хибридни возила е зголемена за речиси 65 проценти од година во година.

Но, аналитичарите од S&P Global Mobility наведуваат дека треба да се внимава на овој пазар, бидејќи од друга страна има залихи на електрични возила кои растат побрзо од продажбата.

И покрај очекуваната „нестабилност од месец до месец“, аналитичарите на S&P очекуваат продажбата на електрични возила да продолжи да расте, така што растот би можел да биде уште 7,6 отсто во мај. Аналитичарите велат дека таа бројка се очекува да расте во наредните месеци со воведувањето на новите модели како што се Chevy Equinox EV, Fiat 500e и Jeep Wagoneer S.

Продажбата на нови автомобили во Европската унија се зголеми за 13,7 отсто во април во однос на претходната година, што е најголем скок од октомври минатата година, објави во средата европската автоиндустрија, откако регистрациите паднаа во март.

Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) соопшти дека растот на главните пазари во Шпанија, Германија, Франција и Италија довел до зголемување, додека раниот Велигден додаде два дополнителни продажни дена во месецот.