
Бернар Арно, претседател и извршен директор на францускиот луксузен конгломерат LVMH, исто така најбогатиот Европеец, предупреди дека нерешените трговски тензии со Соединетите Американски Држави може сериозно да ја загрозат европската индустрија.
На годишниот состанок на акционерите на LVMH, Арно повика на формирање зона за слободна трговија меѓу ЕУ и САД, истовремено критикувајќи го преговарачкиот капацитет на европските институции.
„Европските лидери мора да преговараат интелигентно, наместо да остават сè на бирократијата во Брисел“, рече Арно, нагласувајќи дека националните влади треба да преземат поактивна улога во трговските преговори.
Неговите изјави доаѓаат во време кога американскиот претседател Доналд Трамп најавува нови царини, а слични повици за укинување на трговските бариери меѓу ЕУ и САД веќе упати Илон Маск на почетокот на април.
Критика за бирократијата и предупредување до Брисел
Арно остро ја критикуваше улогата на Европската комисија, која формално преговара во име на сите 27 членки на ЕУ.
„Европа не е управувана од политичка моќ, туку од бирократска структура која неуморно донесува регулативи, честопати штетни за конкурентноста на нашите индустрии“, рече Французинот, чиј имот Форбс го проценува на 151 милијарда долари, што го прави шестиот најбогат човек во светот.
LVMH е водечка глобална сила во луксузниот сектор со децении, со брендови како Луј Витон, Моет и Шандон и Диор. Сепак, оваа недела компанијата ја загуби титулата за највредна луксузна групација во светот од Хермес, додека акциите на LVMH паднаа за речиси 8% по послабите квартални резултати.
Американско проширување како одговор на царините
Арно предупреди дека LVMH може да биде принудена дополнително да го прошири производството во САД за да избегне нови царини, освен ако европските преговори не се водат „интелигентно“. Веќе во 2019 година, компанијата отвори производствен погон на Луј Витон во Тексас, во присуство на тогашниот претседател Трамп, но резултатите од таа фабрика се – како што признава Арно – далеку под очекувањата.
На американскиот пазар моментално отпаѓаат околу 25% од вкупната продажба на LVMH.