Некогаш им се смееја на возилата, денес се гигант во автомобилската индустрија

248

Долго време на кинеските автомобили се гледаше со потсмев. Но, тоа се менува – и тоа доста брзо. Кинезите наскоро може да ги надминат главните автомобилски нации кога станува збор за извозот. Тие се веќе на третото место

Кина сака да се пробие на самиот врв на светскиот пазар на автомобили: по неколку неуспешни обиди да стане значаен фактор на светскиот пазар, кинеските производители на автомобили неодамна забележаа големи успеси.

Според кинеската автомобилска асоцијација CAAM, извозот на автомобили во Кина се зголемил тројно од 2020 година, на околу 2,5 милиони возила годишно. Со ова Кина се искачи на третото место на светската листа на извозници, пишува Дојче веле.

Пред неа се Германија на второто место и Јапонија на првото место. Здружението на германската автомобилска индустрија (ВДА) наведува дека минатата година од Германија биле извезени 2,61 милиони автомобили. Јапонија испорача околу три милиони.

Но, додека извозот на возила од старите индустриски земји напредува бавно или воопшто не напредува, побарувачката за автомобили од Кина рапидно расте. Таа трка ќе биде централна тема на автосалонот во Шангај, кој започнува во вторник, на 18 април.

Кинеските производители веќе се лидери на пазарот во делови од Блискиот Исток и Латинска Америка. Но, дури и во Европа се повеќе автомобили се „Made in China“.

Уште пред повеќе од десет години Кинезите се обидоа да се етаблираат во Европа, но во ерата на моторот со внатрешно согорување не можеа да ја намалат разликата со западната конкуренција. Со возила со сомнителен квалитет, тие не поминаа најдобро на безбедносните тестови.

Електричните возила се хит, одлични и евтини
Но, сè се промени со масовниот изглед на електричните автомобили. Ова е местото каде кинеските производители одеднаш се сметаат за технолошки лидери.

Според експертите за автомобили, благодарение на пораното стартување, Кина не само што води на патот во производството на електрични автомобили. А што се однесува до поврзувањето и автономното возење, некои кинески производители се подобро позиционирани од, да речеме, нивните германски конкуренти.

Кинеската групација Geely го презеде шведскиот бренд Volvo пред неколку години со стратешка предвидливост и целосно фокусирана на електричната иднина.

И кинеските брендови за е-автомобили како BYD или Nio полека го пробиваат својот пат во странство.

Кинезите во моментов започнуваат стратегија за глобализација со нивните е-автомобили, што ги засега не само Европа и Германија, вели експертот од индустријата Стефан Рајндл.

„Верувам дека некој кинески производител ќе има пазарен удел до два отсто во Германија во следните пет години“, вели Рајндл.

Ова може да се случи пред се во класата на компактни автомобили – таму домашната индустрија не е во состојба да работи со конкурентни цени.

Сепак, на кинеските производители им требаат воспоставени трговци на мало како продажни партнери за да ги користат постоечките продажни мрежи и локации. Ова е особено важно за сервисирање на возилата.

„Многу кинески производители мислат дека можат да ја обликуваат продажбата во Германија и Европа само со дигитални структури“, вели Рајндл.

Но, во оваа земја, клиентите сè уште не прифаќаат такви концепти за продажба, сакаат да одат во продавница и да гледаат. Дури и набљудувачите во Кина се сомневаат дека нивните автомобили ќе можат да се натпреваруваат со автомобилите на германскиот пазар во догледна иднина.

„Ќе биде потребно многу време пред кинеските автомобилски компании да добијат пазарен удел на развиените, воспоставени пазари“, рече кинескиот автомобилски аналитичар Зенг Чилинг.

Главните пазари засега се на друго место
Сепак, тоа е различно во Југоисточна Азија, Јужна Америка и Африка. Кинезите се многу подобро позиционирани таму.

„Конкуренцијата го оживува пазарот“, заклучува Рајндл и забележува дека германската автомобилска индустрија прави големи чекори напред. Само во Германија, локалните производители во моментов нудат повеќе од 90 модели на електрични возила, а до крајот на 2024 година би требало да има 100 такви.

А кога е квалитетот во прашање, Германците сè уште се лидери. Во Германија минатата година, повеќе од половина од сите новорегистрирани електрични автомобили беа испорачани од домашни производители.

Пазарниот удел на кинеските брендови е шест отсто, задоволно вели Рајндл.

Независниот експерт за автомобилска индустрија Фердинанд Дуденхефер е помалку оптимист.

„Автомобилот на иднината најмногу доаѓа од Кина“, убеден е тој. Паметна стратегија е прво да се зајакне на домашниот пазар, а потоа чекор по чекор да се шири.

Кинезите го чувствуваа патот кон Европа. Тие се веќе релативно силни во Источна Европа, а имаат одредена сила во Англија.

„Тие дури сега доаѓаат во Германија“, забележува Дуденхефер.

Фото: facebook