На туристичките пазари на Скандинавија и Балтикот, Германија, Франција, Чешка и Словачка, како и Кина, побарувачката за Хрватска е поголема од лани, а може да се очекува и поголем туристички промет од лани, изјавија директорите на За Хина истакнуваат претставништвата на Хрватскиот туристички одбор (ХТЗ).
Во Скандинавија, а особено во Шведска, перцепцијата за Хрватска и побарувачката веќе се рефлектираат со успешниот настап на Бејби лазања на Евровизија, кој се одржа во таа земја, како и многу написи во шведските медиуми, меѓу кои имаше и пораки да „побрзате да барате сместување во Загреб и во Хрватска бидејќи ќе има голема побарувачка“, објаснува за Хина директорот на ХТЗ за Скандинавија и Балтик Ведран Сушиќ.
Тој раскажува дека заедно со амбасадата во Шведска ги засилиле промотивните активности на тој пазар поради настапот на натпреварот во Малме и смета дека ова, заедно со другите активности, како и поголем број летови годинава , ќе го зголеми туристичкиот промет од тој пазар, како и од другите нордиски и балтички земји што ги опфаќа.
– На тие пазари туристичката Хрватска од година во година расте и ние се движиме во вистинска насока, а како што авиокомпаниите отвораат нови линии, тоа го покажува и нивниот интерес за нас. Индивидуалните туристи сè повеќе се вклучуваат, со значителни зголемувања од околу 20 проценти, но и во однос на организираните групи. Ова ја покажува и одредената претпазливост на нивните тур-оператори поради цените во Хрватска кои се повисоки, како и цените на летовите кои заедно со немањето капацитет донекаде ги попречуваат, но сепак работат многу “, вели Сушиќ.
Меѓу сите скандинавски земји, Шведска има најголем туристички промет кон Хрватска, а од балтичките земји каде за оваа сезона се најавуваат и нови сезонски авиолинии, поединечно тоа се уште мали бројки, но, како што додава, „кога ќе се купат , не е толку малку“, а како што им се зголемува стандардот, веројатно ќе ги има повеќе.
Најголеми конкуренти на Хрватска на скандинавскиот пазар се Шпанија, Грција и Турција, но имаат сличен раст како и во Хрватска, со тоа што во 2023 година има поголем пораст и посетеност во проценти од Грција, на што додава дека Хрватска не е сепак елитна дестинација за нив како Италија и Франција, но подеднакво не посетуваат туристи од средна и малку повисока класа.
– За прв пат оваа година стотици млади луѓе од Стокхолм летово во јули ќе дојдат во Сплит, за нивната т.н. Стокхолмската недела која се поминува надвор од земјава, а веќе масовно се купуваат авионски билети за Сплит, а тоа е моментално најголемиот тренд, летување во Хрватска, меѓу нивните млади туристи, најави Сушиќ.