Раст на профитот и пад на продажбата: Стратегија на производителите на автомобили во време на криза

58

Глобалниот недостиг на полупроводници ги ограничи резервите на други компоненти, принудувајќи ги производителите на автомобили да користат оскудни залихи за нивните најскапи модели. Резултатот од ова може да се види во добивката.

Во 2021 година, 16-те најголеми светски производители на автомобили го зголемија својот профит за 168% на годишна основа од 50 милијарди евра на рекордни 134 милијарди евра, иако продажбата се зголеми за само 1,2% во споредба со лошите нивоа за 2020 година, пишува Politico, повикувајќи се на анализа на EY.

И оваа година трендот се засилува – производителите на автомобили го зголемија профитот за 19% во првиот квартал, со што забележаа рекорд за периодот, додека вкупната продажба падна за 11%, велат од EY.

„Во моментов премиум моделите имаат предност“, вели Матијас Хек, автомобилски аналитичар во Moody’s.

Стратегијата е сосема логична – зошто да се трошат вредни компоненти на евтини автомобили кои направиле просечен профит, наместо да ги користите за луксузен модел од високата класа? Ова, пак, предизвикува загриженост за климата: тешките модели како што се теренците загадуваат повеќе од помалите автомобили.

Исто така, постои загриженост дека производителите на автомобили претпочитаат луксузни електрични возила, наместо поевтини електрични возила, кои исто така имаат помал јаглерод.

Според податоците, Volkswagen го зголемил својот профит за 75% во 2021 година – достигнал повеќе од 15 милијарди евра, додека продажбата паднала за 600.000 единици. Производителот на автомобили даде приоритет на производството на своите премиум возила – Porsche и Audi, игнорирајќи ги поевтините марки Skoda и Seat.

Порше ја зголеми продажбата за дури 10% на годишно ниво во 2021 година, продавајќи повеќе од 300.000 автомобили за прв пат во својата историја и беше најпрофитабилната единица во групацијата VW, генерирајќи профит од 5 милијарди евра. Наспроти ова, продажбата на брендот Seat во 2021 година падна за 2% на околу 390.000 единици, додека производството на Skoda падна за речиси 15% на околу 800.000 единици.

Renault ја користи истата стратегија. По загубата од околу 8 милијарди евра во 2020 година, извршниот директор Лука де Мео најави стратегија наречена „Renaulution“ на почетокот на 2021 година, што значи „префрлање од волумен во вредност“. Како резултат на тоа, производителот на автомобили го зголеми својот профит за 2021 година на околу 9 милијарди евра, и покрај падот на продажбата за 4,5%.

Во меѓувреме, европската автомобилска индустрија сака да ја намали зависноста од чипови од Азија, а неколку производители најавија планови за изградба на сопствени фабрики за чипови. Сепак, ќе поминат години пред да почнат да работат.

Според Moody’s, премиум сегментот ќе расте за околу 1% побрзо годишно. И покрај растот на цените на автомобилскиот пазар, побарувачката останува, а нарачките од производителите се во полн ек.

Сепак, стратегијата за производство на повеќе луксузни автомобили претставува ризик за животната средина, предупреди Марион Тиман, експерт во Гринпис.

„Производителите на автомобили кои сакаат да продаваат повеќе луксузни возила среде климатска криза, оскудни ресурси и прекумерни планетарни граници се дел од проблемот, а не решението“, рече таа.

Стратегијата го забавува преминот од автомобили со внатрешно согорување кон електрични возила. Според Тиман, батеријата тешка 800 килограми што се користи во луксузниот електричен SUV e-tron на Audi може да напојува до три мали електрични автомобили.