Рецесија? Набавките на луксузни стоки во САД со раст од 14% во 2022 година

18

За повеќето инвеститори, движењето по пазарите на капитал денес е задача чија тежина може да се спореди со одење по јаже.

Но, за акционерите во компаниите за производство и трговија со луксузни стоки, тоа е повеќе како прошетка по модната писта.

Економијата на САД се соочува со рецесија, а технолошкиот показател Nasdaq го бележи својот најслаб 100-дневен учинок во историјата. Сепак, набавките на луксузни стоки пораснале за 14% од почетокот на годината, според Bank of America, цитирана од CNN.

И додека трговците на Њујоршката берза се под огромен стрес во текот на работната недела поради превирањата на финансиските пазари, за време на викендите социјалните мрежи се преполни со слики од моделите на Канје Вест и Баленсијага кои шетаат по улиците на градот.

„Парите се веројатно најголемиот фетиш на светот“, вели креативниот директор на Баленсијага, Демна Гвасалија. Луксузната модна куќа веќе продава кошули со логото на Њујоршката берза за 800 долари.

Цената на луксузните стоки во Соединетите држави беше за 47% повисока во 2021 година отколку пред пандемијата COVID-19. Трошоците за накит пораснале за 40 отсто во истиот период, според Bank of America.

Општиот хаос на берзата досега исто така се чини нема големо влијание на овој пазар.

„Многу инвеститори веруваат дека побарувачката за луксузни стоки во Соединетите држави е силно поврзана со перформансите на берзата, бидејќи голем дел од богатството на домаќинствата е поврзано со оваа класа на средства, но не постои директна корелација меѓу двете“, пишуваат аналитичарите од Bank of America.

Податоците покажуваат дека во 10 години пред COVID-19, корелацијата помеѓу луксузното трошење и S&P 500 била помала од 30%. Нема врска помеѓу цената на криптовалутите и купувањето на луксузни стоки.

„Силната побарувачка од американските купувачи беше силен „ветер“ за луксузни предмети во 2021 година. Трендот продолжува и во 2022 година, и покрај посложената макроекономска ситуација.

Побарувачката на потрошувачите за луксузни стоки кај луѓето со повисоки примања се забрзува, што го препишуваме на повторното отворање на малопродажните места по пандемијата и зголемувањето на бројот на прилики за такви купувања – свадби, прослави, корпоративни забави итн.“, се вели. во анализата на американската банка.

Доколку денес имаше натпревар меѓу Walmart и Weitzman, луксузниот бренд на чевли ќе го добиеше без проблем, пишува Си-Ен-Ен. Големите трговски синџири, како што се Walmart и Target, го чувствуваат товарот од зголемената инфлација и проблемите со синџирот на снабдување.

„Американската инфлација, особено во храната и горивото, врши поголем притисок врз маржите и оперативните трошоци отколку што очекувавме“, рече извршниот директор на Walmart, Даг Мекмилан, откако компанијата објави послаба од очекуваната заработка во првиот квартал и ја намали својата прогноза за целата 2022 година.

Акциите на Walmart паднаа за повеќе од 18% во последниот месец, а оние на Target – за речиси 30%. Спротивно на тоа, монетизацијата на Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) падна за само 5,6%, додека акциите на Burberry пораснаа за повеќе од 8%, а Tapestry – компанијата зад брендовите Coach, Kate Spade и Stuart Weitzman – го зголеми својот рејтинг за повеќе од 2%.

Широкиот индекс S&P 500 е намален за околу 3% на месечна основа.

И додека вестите за луксузните брендови се добри на западните пазари, заклучувањата поврзани со COVID-19 во Кина предизвикуваат одредена загриженост. Строгите антиепидемиски мерки во азиската земија ги затворија луксузните продавници и оставија стоки наменети за испорака низ светот заглавени во кинеските пристаништа. Но, зголемената побарувачка во САД и Европа ги надомести овие загуби.

Вториот квартал е исто така помалку изложен на кинеската потрошувачка, бидејќи има помалку патувања и помалку важни шопинг празници, што им дава здив на луксузните брендови додека Азија повторно почнува да ги укинува ограничувањата. Се надеваме дека до третиот квартал, кинеските потрошувачи ќе се вратат на нормалното купување.

Во последните две децении, имаше шест случаи во кои беа погодени акциите на луксузната индустрија – технолошкиот балон на dotcom во 2000-2001 година, глобалната финансиска криза од 2007-2009 година, кинеската антикорупциска кампања во 2013-2014 година, трговската војна меѓу Кина и САД во 2018 година, пандемијата COVID-19 и објавувањето на општата политика на благосостојба на Кинеската комунистичка партија од 2021 година.

Со текот на времето, овие потреси станаа пократки и полесни, велат аналитичарите на Bank of America. Првите три доведоа до пад од 52% од врвот на најниско ниво во 85 недели, а закрепнувањето после нив траеше во просек 119 недели.

Но, последните три повлекувања доведоа до пад од само 22% за 8 недели и во просек беа потребни 20 недели за закрепнување на пазарот до неговите претходни врвови.

Доколку моделите останат исти, ограничувањата поврзани со COVID-19 во Кина веројатно нема да ја уништат побарувачката за луксузни стоки, туку само да ја поместат. Во тој случај, благ пад на цената на акциите би бил особено добра можност за купување, се вели во анализата на американската банка.

Достапните докази покажуваат дека макроекономскиот пад не ги погодува подеднакво сите Американци. Закрепнувањето од краткотрајната рецесија по COVID-19 се појавува како К-облик – ова се случува кога поединечните заедници закрепнуваат од економските падови со различни стапки. Некои сектори доживуваат обновен раст, додека други продолжуваат да заостануваат.

Зголемените трошоци за луксуз во Соединетите држави се зголемуваат кај луѓето од сите сфери на животот во 2021 година, бидејќи економијата закрепнува од пандемиските шокови и растат пазарите. Ова не е случај во 2022 година. Растот на расходите за луксуз е најсилен кај групите со повисоки приходи, со раст од 26% на годишна основа. Луѓето со пониски примања ја намалија потрошувачката на луксузни стоки за 5%.