Редици за суперавтомобилите и лимузините на олигарсите

97

Кризата во Украина ги принуди автомобилските компании да ја прекинат испораката за Русија.

Во исто време, кинеските производители на автомобили кои работат во Русија, вклучувајќи ги Haval, Chery и Geely на Great Wall, имаат потенцијал да добијат удел на пазарот, велат аналитичарите.

На 15 март Европската унија одобри нов, четврти пакет санкции против Москва. Меѓу другото, забранет е извоз во земјата на премиум автомобили чија цена надминува 50.000 евра.

Забраната се однесува на моделите на Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Bentley, Rolls-Royce, Ferrari, Jaguar, Land Rover. Сите овие компании веќе ги прекинаа испораките на Руската Федерација поради прекршување на синџирите и нестабилноста на рубљата.

Експерти од автомобилската индустрија истакнуваат дека забраната за увоз на скапи автомобили во Русија ќе биде од корист за клиентите на некои марки. Листата на чекање за моделите на Lamborghini и Ferrari е комплетирана до крајот на годината, па откако Русите ќе отпаднат од листата, пуштените автомобили ќе бидат пренасочени на други пазари.

Двете италијански компании ги затворија своите бизниси во Русија како одговор на воената агресија врз Украина. Згора на тоа, Lamborghini и Ferrari донираа големи суми пари за помош на жртвите од војната.

Висок член на руската владејачка партија предложи национализација на странските фабрики кои ги прекинаа активностите во земјата поради, како што Кремљ ја нарекува „специјалната воена операција“ во Украина. VW, Toyota и Ford се меѓу производителите на автомобили кои привремено ги затворија своите руски фабрики.

Mercedes-Benz има имот од 2 милијарди евра, кои се загрозени од предлозите на Русија за национализација на имотот на странските компании. Компанијата во својот годишен извештај соопшти дека војната во Украина претставува голем број ризици: од прекин на синџирите на снабдување и извори на енергија до сајбер напади, објави Ројтерс, цитиран од „Стандард“.

„Овие ризици може да се влошат со потенцијалната заплена на имот од руски подружници“, велат од Mercedes-Benz.

Вчера руското Министерство за индустрија и трговија постави краен рок за странските производители на автомобили. Шефот на министерството Денис Мантуров рече дека „засега властите се во дијалог со сите производители на автомобили и странски брендови“, но Министерството за индустрија и трговија не е подготвено да чека бесконечно, бидејќи „компанија што не работи значи не плаќање на даноци и деградација на производството“.

Мантуров директно рече дека Русија можеби ќе треба да се збогува со голем број странски производители на автомобили. Во исто време, првиот човек на Минпромторг (Министерство за индустрија и трговија) истакна дека има јасно разбирање со некои странски компании од автомобилскиот сектор, кои ќе останат на рускиот пазар, ќе го задржат производствениот капацитет и ќе продолжат да произведува.

Концернот Mercedes-Benz има фабрика за автомобили во Есипово, 40 километри северозападно од Москва. Вработува над 1.000 луѓе и произведува модели од E-Class и SUV. Фабриката беше отворена во април 2019 година, а на церемонијата присуствуваше и рускиот претседател Владимир Путин.

Тоа беше првата фабрика по многу години што ја отвори странски производител на автомобили во Русија. На церемонијата Путин рече дека фабриката ќе произведува 25.000 автомобили годишно, со инвестиција од околу 250 милиони евра.