Роџер Федерер заработил повеќе пари од инвестирање отколку од освојување на 20 Гренд слем титули

Роџер Федерер е најпознат како еден од најодликуваните тенисери во историјата на машкиот тенис, но неодамна стана и милијардер. Тениската ѕвезда со 1,3 милијарди долари заработи милиони од освојување на турнири, но неговите инвестиции, како што е неговиот удел во производителот на обувки On и неговиот договор од 300 милиони долари со Uniqlo, значително го зголемија неговото богатство, кое сега е десетцифрено.

Роџер Федерер е најновиот член на клубот на милијардери, со проценета нето вредност од 1,3 милијарди долари. Сепак, и покрај освојувањето на 20 Гренд слем титули, парите од наградите сочинуваат само мал дел од неговото вкупно богатство. Неговите долгогодишни договори за рекламирање со брендови како Rolex и Mercedes-Benz, како и неговото поскорешно партнерство со Uniqlo и инвестициите во швајцарската компанија за обувки On, значително придонесоа за неговиот финансиски успех.

Според индексот на милијардери на Bloomberg, Федерер има проценета нето вредност од 1,3 милијарди долари. Тоа вклучува 130,6 милиони долари заработка од турнири во текот на 24-годишна кариера, во која освои осум титули на Вимблдон и пет Отворени првенства на САД.

Но, неговиот најголем финансиски поттик дојде од неговите зделки надвор од теренот. Луксузните договори за рекламирање му донесоа милиони во текот на неговата кариера, вклучувајќи околу 8 милиони долари годишно од Rolex, 5 милиони долари од Mercedes-Benz и вкупно 20 милиони долари од Lindt.

Неговата одлука во 2018 година да се раздели од Nike, на чиј бренд беше лице од 13-годишна возраст, се покажа како исклучително профитабилна. Набргу потоа, тој потпиша договор од 300 милиони долари со јапонскиот бренд Uniqlo, кој се исплаќа во текот на 10 години.

Федерер направи уште еден значаен потег во 2019 година кога купи 3% удел во швајцарската компанија за обувки On откако неговата сопруга и пријателите станаа опседнати со патиките. Популарноста на патиките експлодираше во САД, и според Bloomberg, On сега вреди околу 17 милијарди долари, што го прави само уделот на Федерер вреден најмалку 500 милиони долари. И додека неговото име историски се поврзува со величината на тенисот, во својот говор по повод дипломирањето во 2024 година на колеџот Дартмут, Федерер ги повика припадниците на генерацијата Z да излезат од својата зона на удобност и да бараат исполнет живот.

„Сите имате толку многу да дадете и се надевам дека ќе ги пронајдете своите уникатни начини да направите разлика, бидејќи животот е всушност многу повеќе од теренот“, им рече Федерер на дипломираните студенти.

Растечкиот пат од соблекувалната до клубот на милионери

Федерер не е првиот спортист кој ја искористил својата слава за да стане милијардер – тој им се придружува на играчи како Тајгер Вудс, Леброн Џејмс и Мајкл Џордан, кои исто така имаат десетцифрено богатство.

Иако сите тие заработиле милиони преку своите спортски кариери, социјалните медиуми им го олесниле на спортистите промовирањето брендови и заработката на дополнителни пари. Само минатата недела, Џејмс објави соработка со Amazon на Instagram, која собра речиси 250.000 лајкови.

Во иднина, сè е поверојатно дека повеќе спортисти ќе се приклучат на редовите на ултрабогатите, делумно затоа што можат да потпишуваат договори за спонзорство додека се уште се на факултет благодарение на правилата за име, слика и идентитет (NIL). Денес, младите спортисти можат да станат милионери како тинејџери, а според спортскиот медиум On3, десетици колеџ спортисти веќе потпишале договори од повеќе милиони долари со NFL.

Од друга страна, некои веруваат дека овие промени премногу го фокусирале колеџ спортот на парите, наместо на уживањето во играта. Играчите честопати ги менуваат колеџите повеќе пати за да ги обезбедат најдобрите можни договори – што, според мултимилионерот Шeкил О’Нил, не е добра практика.

„Ако ви напишам чек за милион долари, не можете само да останете 300 дена“, рече Шeк во својот поткаст минатиот месец. „Мора да ми дадете барем две години.“