Само околу еден процент од компаниите би преживеале пукање на балонот на вештачката интелигенција

110

Пукањето на балонот со вештачка интелигенција е сосема можно, а кога ќе се случи, само еден процент од компаниите со вештачка интелигенција ќе преживеат. Така барем тврди Робин Ли, извршен директор на кинеската компанија Baidu, кој е многу запознаен со состојбите на пазарот. Тој, се разбира, не е првиот што зборува за балонот на вештачката интелигенција и неговото потенцијално пукање, а споредбите со пукањето на балонот на Интернет, односно балонот „dot-com“ од почетокот на овој век, не се ретки.

Како што објасни Ли, кога големите очекувања околу вештачката интелигенција ќе се соочат со реалноста, многу стартапи ќе пропаднат, но тоа на крајот ќе резултира со поздрав пазар и пореални апликации и апликации на оваа технологија.

Тој веќе забележа некои промени на овој пазар, за кој вели дека е поздрав во 2024 година отколку во претходните години, бидејќи, иако некои инвеститори сè уште имаат големи очекувања за вештачката интелигенција, други сè уште се повнимателни. Ако балонот на вештачката интелигенција навистина пукне, на пазарот ќе останат само оние компании (затоа само околу 1 процент од нив) кои на корисниците ќе им нудат производи и услуги со висок квалитет.

Вештачката интелигенција во моментов е доминантна технологија и сите најголеми (технолошки) компании во светот вложуваат големи пари во нејзиниот развој. Компаниите како OpenAI, кои ја започнаа револуцијата на вештачката интелигенција со ChatGPT и Nvidia, чиј хардвер е незаменлив за обука и развој на оваа технологија и моментално има пазарна вредност од повеќе од 3,5 милијарди долари, најмногу профитираа од развојот на вештачката интелигенција.

Покрај најголемите компании, низ годините се појавија и бројни стартап компании кои ги развиваат своите решенија базирани на вештачка интелигенција, но прашање е каква е иднината на ваквите производи, но и на компаниите. Повеќето од тие производи, објасни Ли за време на конференцијата „Иднина на бизнисот“ на Харвард, на крајот ќе испаднат дека се лажни иновации и нема да можат да најдат пазар за нивните производи. Исто како што многу рани интернет компании беа збришани за време на меурот на dot-com, толку многу компании за вештачка интелигенција ќе исчезнат откако тој меур ќе пукне. Иако, според тоа, компаниите развиваат различни решенија и производи, потрошувачите не се импресионирани и не покажуваат голем интерес за технологијата.

Така, некои неодамнешни истражувања покажуваат дека повеќето купувачи на компјутери со вештачка интелигенција не купуваат компјутери поради опции базирани на вештачка интелигенција, туку затоа што се нови модели со нов хардвер.

Сепак, со текот на времето, вештачката интелигенција ќе има големо влијание врз нашите животи, а меѓу другото, Ли верува дека многумина ќе останат без работа поради оваа технологија. Тоа не треба да се случи наскоро, но тој вели дека големи промени може да се случат во следните 10 до 30 години.