Шест EX-YU аеродроми под обемот и капацитетот на летови пред Ковид

Шест аеродроми низ поранешна Југославија сè уште се борат да го достигнат обемот на редовните летови и капацитетот пред пандемијата. Љубљана, Тиват, Тузла, Пула, Охрид и Риека ќе бидат значително под двата показатели во вториот и третиот квартал од годината во споредба со истиот период во 2019 година, пишува Exyuaviation.

Аеродромот во Љубљана е најголем меѓу нив, кој сè уште се бори да ја надомести загубата на словенечкиот национален авиопревозник Адриа ервејс. Во вториот квартал, редовниот капацитет е намален за 33,3%, а бројот на реализирани летови е намален за 44,1%. Состојбата останува непроменета во третиот квартал, со намалување на капацитетот и летовите за 34,9% и 43%, соодветно.

Тиват продолжува да бара замена за загубата на трите главни изворни пазари – Русија, Белорусија и Украина. Во вториот квартал расположливиот капацитет е намален за 12,6%, а бројот на реализирани летови е намален за 18,3%. Во третиот квартал капацитетот ќе биде 15% под нивото од 2019 година, додека бројот на летови ќе се намали за 19,1%. Во споредба со периодот пред пет години, авиокомпаниите вклучувајќи ги Аерофлот, Победа, Азур Ер, Нордстар, Урал ерлајнс, С7 ерлајнс и Брисел ерлајнс повеќе не опслужуваат Тиват, додека Ер Монтенегро има значително помалку летови и седишта од поранешниот национален авиопревозник MontenegroAirlines, кој објави стечај во декември 2020 година.

Капацитетот и летовите на аеродромот во Тузла беа „збришани“ поради затворањето на базата „Визер“ во септември минатата година.

Летово, Пула бележи пад на капацитетот од 32,4%, додека летовите во вториот квартал се намалени за 30,1%, додека бројките се малку подобрени во третиот квартал, кога и двете ќе бидат намалени за 27%. Генералниот директор на аеродромот во Пула, Нина Војниќ Жагар, неодамна изјави: „Иако повеќето аеродроми преземаат мерки и активности за зголемување на бројот на линии и вкупниот сообраќај, мисијата на аеродромот не е да го развива пазарот и да носи патници во регионот во кој се наоѓа.” Одлуката што ќе ја донесат туристичките организации, авиокомпаниите или индивидуалните патници да летаат до одреден аеродром зависи од политичката ситуација, степенот на демократија, културните настани како што се концерти и спортски настани, сместувањето и неговиот квалитет, економскиот развој, климата итн. Сето ова не зависи од аеродромот. Поради оваа причина, аеродромот не може да биде единствено одговорен за развојот на мрежата на линии и фреквенции“.

Во Охрид, бројот на слободни седишта е намален за 19,6% во текот на вториот квартал, додека летовите се за 30,4% под нивото од пред Ковид. И двата показатели ќе се намалат за околу 23% во третиот квартал. „Виз ер“ е главниот виновник за падот, но Охрид повеќе не го опслужува турскиот „Онур ер“, кој оттогаш банкротираше.

Во вториот квартал од 2024 година, капацитетот на аеродромот во Риека е намален за 22,9% во однос на пред пет години, додека бројот на редовни летови е намален за 16,2%. Состојбата донекаде ќе се подобри во третиот квартал, со пад од само 7,6%. За разлика од пред пет години, аеродромот повеќе не го опслужуваат Air Baltic и Volotea.