Започнувањето стартап без никакво деловно искуство може да биде застрашувачко. Но, тоа не ја спречи Крисанти Индијана – која имаше само 24 години кога беше ко-основач на Social Bella.
– Немате што да изгубите, тоа е всушност предноста да се започне млад – изјави за CNBC Make It Индијана, која сега има 31 година.
Индонезиската трговска фирма за козметика и производи за лична нега собрала околу 225 милиони долари од 2018 година и стекнала импресивна листа на инвеститори што ги вклучува East Ventures, Jungle Ventures и Temasek.
Тие го започнаа бизнисот како платформа за е-трговија наречена Sociolla во 2015 година, но оттогаш се проширија на 48 продавници во Индонезија и 13 продавници во Виетнам.
Индијана изјави за CNBC Make It како го трансформирала својот стартап во компанија за убавина од повеќе милиони долари.
Бидете агилни
Кога водите бизнис, приспособувањето на промените е најважно, рече Индијана, особено кога најмалку очекувате.
Како и сите компании ширум светот, Индијана мораше да се справи со пандемијата на Ковид, што се совпадна со петгодишнината на нејзината компанија.
– Бевме многу возбудени во 2020 година…планиравме многу кампањи и настани, а потоа пандемијата не погоди. Беше доста шокантно – додаде Индијана.
Беше време на затворање и расположението беше многу поинакво. Не само за клиентите, туку и за тимот. Како главен маркетинг директор, Индијана брзо направи промена во насоката за време на „многу збунувачко време“, вртејќи се на онлајн настани и префрлајќи го својот фокус од шминка на домашна грижа за себе.
Правете го она што е правилно
Идејата за Sociolla се роди во 2015 година, кога Индијана откри колку е широко распространета онлајн продажбата на фалсификувани производи за шминка во Индонезија. Тие производи понекогаш се продаваа за „дел“ од првичната цена, рече таа.
Платформата за е-трговија беше решението на Индијана за проблемот – преку неа потрошувачите можат да добијат производи кои се безбедни, автентични и сертифицирани од индонезиските власти.
– Откако почнавме… се грижиме да работиме само со овластени дистрибутери или само со сопственици на брендови – истакнува тој.
Но, тој пристап не беше лесен, особено затоа што свеста за автентичноста на козметичките производи во тоа време беше ниска.
– Кога имате бизнис, сакате тој да биде успешен. Но, во исто време, вие исто така сакате да бидете сигурни дека ја правите вистинската работа. Беше предизвик навистина да се едуцираат потрошувачите дека евтиното не секогаш значи подобро – додаде таа.
Но, таа стратегија изгледа се исплатеше. Social Bella сега има повеќе од 30 милиони корисници низ нејзините деловни единици.
Бизнисот им падна во очи и на инвеститорите – во последниот круг инкасираа 56 милиони долари.
– Беше тоа долго патување, но навистина сум горда што решивме да ја направиме вистинската работа од првиот ден до денес – рече таа.
Изберете ги вистинските лидери
Иако тоа што е млада претприемачка никогаш не ја спречило, Индијана признала дека има „многу работи“ кои не ги знаела за водење бизнис. Затоа тој припишува дел од успехот на Social Belle на различните потекла и стручноста на нејзините ко-основачи.
Индијана, која има искуство во креативните индустрии, води брендирање и маркетинг – додека нејзиниот брат и претседател Кристофер Мадијам, кој студирал компјутерски науки, го носи техничкото знаење на масата. Џон Расџид, извршен директор на Social Belle, има искуство во финансии.
– Многу ми беше важно да имам двајца коосновачи, се поддржуваме и имаме навистина голема динамика – нагласува тој.
Нејзиниот брат Мадијам, кој беше пример за Индијана уште од мали нозе, е посебен извор на сила, рече таа.
– Постојано ме турка да растам, учам и прифаќам предизвици со отворен ум и позитивен став. Полесно е да им се каже на луѓето убавите работи што сакаат да ги слушнат, но Крис отсекогаш бил искрен со мене. И тоа е една работа за која сум најмногу благодарна – вели таа.