Светот работи на воведување на плаќање со насмевка

112

Вчера со готовина, денес телефонски, утре со насмевка… Начините на плаќање го следат развојот на технологијата, а јасно видлив тренд во моментов е сè почестото потпирање на биометриката како начин за идентификување на корисниците.

Биометриката не е непозната во ИТ светот. Едноставно кажано, тоа е практично начин на верификација преку физичките карактеристики на луѓето. Веќе нашироко се користи при ракување со мобилни телефони – преку отпечатоци или скенирање на лицето – а сега неговата употреба се проширува и на полето на финансиските активности.

„За следната генерација на плаќања лично, доволно е само насмевка или мавтање“, објави неодамна Mastercard во соопштението за својата нова биометриска програма.

Првиот пилот проект во Бразил

Како што изјавија за Bloomberg Adria, нивната програма Mastercard Biometric Checkout поставува насоки за да се овозможи безбедно и непречено искуство со биометриско плаќање во која било продавница, каса или киоск.

„Тие стандарди веќе им се достапни на сите наши лиценцирани партнери, па тие веќе можат да ги приспособат сопствените решенија за понатамошно тестирање. Иноваторите од областа на биометриката ширум светот, како што се компаниите NEC, Payface, Aurus, Fujitsu Limited, PopID и PayBiFace, веќе работат на воведување биометриски решенија на пазарот“, велат од компанијата.

Пазар од повеќе милијарди долари

На глобално ниво, 74 отсто од потрошувачите имаат позитивен став кон биометриската технологија, а пазарот за бесконтактна биометриска технологија се очекува да достигне 18,6 милијарди долари до 2026 година, соопшти Mastercard.

Првиот пилот проект веќе беше лансиран во средината на мај во Бразил со Payface во пет супермаркети „Сен Марке“ во Сао Паоло (Бразил).

„Планирана е натамошна имплементација на пилот проекти на Блискиот Исток и Азија, а во наредните месеци ќе споделиме подетални информации за новите глобални партнерства“, објави Mastercard.

Корисничко искуство

При биометриско плаќање, додаваат, на корисникот на картичката не му е потребен никаков дополнителен уред или апликација. Тој ќе ги регистрира своите податоци кај трговецот – или во продавницата или преку апликацијата на трговецот, или преку давателот на биометриски решенија.

„Обично ова ќе биде комбинација од податоци за платежна картичка и биометриска карактеристика, како што е скенирање на лице или дланка. Откако ќе заврши внесувањето на податоците, тие ќе можат да се користат за плаќање преку регистрираната картичка“, објаснуваат оттаму.

Бидејќи тие служат за потврдување на идентитетот, биометриските податоци внесени овде всушност ја имаат истата функција како ПИН. После тоа, плаќањето се обработува на вообичаен начин.

Големи се и предностите за трговците, најави претходно Mastercard – од пократко време на трансакции и пократки редици, до поголема хигиена и зголемена безбедност. Дополнително, платниот систем може да се интегрира со програми за лојалност и персонализирани препораки за да им помогне на потрошувачите да најдат производи што може да ги интересираат врз основа на претходни купувања.