Заштита на европската автомобилска индустрија: Тарифите за кинеските возила би требало да бидат високи и до 50 отсто!

21

Заканата за европската автомобилска индустрија е реална, а за да ги заштити европските производители од агресивните (ниски) цени на кинеските марки, Европа би морала да подигне ѕид од тарифи со оданочување на секој автомобил со 50%, според студијата на Групацијата Родиум објави Фајненшл Тајмс. Истрагата на Европската комисија започната во октомври може да доведе до зголемени царини за кинески возила (или возила произведени во Кина) увезени во Европа. Моментално определено на 10%, ЕУ може да го зголеми на 30%. Проблемот, според консултантската куќа, е што и со данок од 30 отсто, сепак би било исплатливо за многу кинески брендови да се продаваат во Европа. Покрај тоа, тие можеа да си дозволат дури и да не ги зголемат цените и покрај даноците.

– За да се направи европскиот пазар непривлечен за кинеските извозници на ЕВ, веројатно ќе бидат потребни тарифи од 40% до 50%, уште повеќе за вертикално интегрираните производители како BYD – објаснува Родиум.

BYD, на пример, моментално го продава новиот BYD Seal U за 20.000 евра во Кина и во просек 42.000 евра во Европа. Значи повеќе од двојно поскапо. Профитот на BYD, според проценката на консултантската куќа, изнесува 1.300 евра по автомобил во Кина и неверојатни 14.300 евра во Европа. Ова е силен поттик за извоз во Европа. Со тарифи од 30%, BYD сепак би генерирал 4.700 евра профит по автомобил, според пресметките на Родиум. Водечкиот кинески производител на електрични автомобили контролира околу 95% од својот синџир на вредност, од рударството до производството на батерии, вклучувајќи ги системите за помош на возачот ADAS и софтверот за автомобили. Тоа е предност што, според Родиум, може дури и да овозможи намалување на цените без губење пари во Европа, луксуз што не може секој да си го дозволи.