Зошто странците одат во Јапонија по луксузнa роба

17

Јапонија во 2024 година забележа огромен прилив на посетители кои дојдоа во оваа земја да пазарат скапа стока, пред се благодарение на исклучително слабиот јен, поради што значително заштедуваат на оваа набавка.

Најбројни меѓу сите посетители се богатите Кинези кои купуваат брендирана облека, обувки и сè останато што ќе им дојде при рака во земјата на изгрејсонцето.

Сопственикот на Луј Витон и Диор објави целосни 57% зголемување на продажбата во Јапонија, додека Европа, Кина и САД забележаа комбиниран раст на продажбата од само 1% во вториот квартал, што е најниско ниво на раст освен во првите денови на пандемијата од глобалната финансиска криза во 2009 година.

Други компании за луксузна стока, како што е швајцарската Compagnie Financiere Richemont, која е сопственик на Cartier и Van Cleef & Arpels, исто така објавија огромен раст на продажбата во Јапонија. Европската мода, сета луксузна стока, сè што се смета за скапо и пожелно, се продава како лудо во Јапонија, а сè помалку и помалку на другите делови на планетата.

Причина за тоа се атрактивните цени во Јапонија, кои се последица на слабеењето на јенот. Странските туристи се задоволни од курсот на менувачниците, поради што добиваат значително повеќе јени за валутата на сопствената земја отколку досега. И цените на стоките во Јапонија, се разбира, се изразени во јапонска валута.

Како функционира овој механизам во пракса најдобро покажува примерот на вредноста на оброкот кој чини 1.000 јени. За да го купи некој во 2019 година, тогаш ќе требаше да замени 8 евра, а на почетокот на оваа пролет само 5,8. Слична е ситуацијата и со луксузните стоки. На пример, луксузен часовник кој чинеше 5.600 евра во 2019 година, во меѓувреме „се намали“ на 4.000 евра. Кога на тоа ќе се додаде и повратот на данокот што може да го добијат некои туристи, јасно е зошто странците масовно одат на шопинг тури. И самите се свесни за тоа, па трошат повеќе од порано. Така, помеѓу јануари и март 2024 година, тие потрошиле 52% повеќе пари во Јапонија отколку во истиот период пред пет години, пренесува Бизнис и Финансии, повикувајќи се на Japanorama и Euronews.