Атлантик Група оствари приходи од продажба во износ од 701 милиони евра во 2018 година, што претставува органски раст од 4,2% во однос на претходната година, додека номиналниот раст од 0,3% е резултат на минатогодишната продажба на сегментот спортска исхрана на белгискиот партнер и поради исклучување на поврзаните приходи од услужното производство, стои во соопштението.
Добивката пред камати, даноци и амортизација (EBITDA) коригирана за еднократни ставки изнесува 75,4 милиони евра и е 9,3% повисока од лани. Еднократните ставки имаа негативно влијание од 2,6 милиони евра, додека пред една година беше објавено еднократен профит од 8,6 милиони евра. Нето добивката по малцински интерес изнесува 32,5 милиони евра.
Добивката пред камати, даноци и амортизација (EBITDA) прилагодена за не-повторувачки ставки изнесува 75,4 милиони евра и е поголема од минатата година за 9,3%. Неповторувачките ставки имаа негативно влијание од 2,6 милиони евра, додека пред една година беше објавено еднократен профит од 8,6 милиони евра. Нето добивката по малцински интерес изнесува 32,5 милиони евра.
“Атлантик Група 2018 година ја заврши многу успешно, како во однос на остварените резултати во бизнисот и поради освоените награди. Минатата година, на официјалниот главен пазар на Загрепската берза бевме вброени како прв издавач на хартии од вредност, и ја добивме првата награда за најдобар однос со инвеститорите, како и најголем годишен пораст на цената на акциите до 34,5 отсто, што овозможи да имаме највисоко ниво на пазарната капитализација на акциите на Атлантик Група откако сме присутни на ZSE. Во 2018 година постигнавме историски највисоки приходи од продажба на сите регионални пазари, додека големиот и стабилен финансиски од оперативните активности ни овозможи да продолжиме со раздолжувањето, да имаме раст на профитабилноста и силна основа за раст во иднина. Во 2019 година влегуваме со солидна финансиска состојба, со најнизок сооднос на нето долгот во однос на ЕБИТДА профитабилноста, уште од купувањето на Дрога Колинска, кога изнесуваше 1,5 пати, и силен пазарен удел на нашите големи брендови. Ние продолжуваме да се фокусира на клучните брендови и зајакнување на портфолиото дистрибуција, како и развој на различни дигитални решенија во бизнисот“, рече извршниот директор на Емил Тедески.
Меѓу многуте иницијативи за развој на сопствен асортиман особено посебно се истакнува Аргета, која, по успешното лансирање на договорот за производство во САД, минатата година се етаблира како месен намаз број еден во Европа, постигнувајќи двоцифрен раст во продажбата. Со освежен рецепт и редизајн Кокта постигна забележителни продажни резултати, со вкупен раст во сегментот ХоРеКа до 47 проценти. Со консолидација на дистрибутивното работење во рамките на поединечните области на управување, портфолиото е проширено со нови брендови – компанијата Марс во Хрватска и Ред Бул на српскиот пазар, а преговорите минатата година резултираа со успешен почеток на соработка со германската компанија Hipp во Македонија од почетокот на 2019 година. Во продолжение, стратегиите за дезинвестирање на “не-стратешки” бизнис операции во јули со реномираната компанија Magdis од Загреб, се потпиша договор за купување на компанијата Нева, водечки хрватски производител на козметика, под чија капа се среќаваат познатите брендови Melem, Plidenta и Rosal.
Вкупниот раст на приходите од продажбата во најголема мера е под влијание на стратешките деловни области: деликатесот се шири со раст од 12,4%, пијалаци со раст од 7,5% и кафе со раст од 3,5%. Кафето, исто така, со 21,4% од акцијата и 150 милиони евра приходи од продажба, се истакнува како најголема единствена категорија во вкупните приходи. Најзначајниот раст во дистрибутивниот бизнис беше забележан на хрватските пазари со раст од 12,4%, Србија со раст од 5,3% и Словенија која порасна за 4,1%.
Во вкупната продажба, нивните сопствени брендови сочинуваат 66,9%, главни брендови во дистрибуцијата се 25,2%, а фармацевтскиот синџир Farmacia учествува со 7,9%.