Додека Западот касни се појавува ново „економско чудо“ – БДП повисок за 6 отсто, струјата поевтина за 16 отсто, каматите не растат, а извозот расте

Економистите се изненадени од економскиот раст на Јапонија: Германија е во рецесија, но Јапонија е на вистинскиот пат.

Во вториот квартал нивниот БДП пораснал за шест отсто во однос на 2022 година и за еден и пол отсто во однос на првиот квартал од годинава. Како?

Клучот за брзиот раст на јапонската економија е извозот, кој силно порасна оваа година додека увозот падна – земјата ги користи придобивките од одложеното зголемување на каматните стапки од страна на централната банка, слабеењето на јенот и доцниот почеток на закрепнувањето од пандемијата на коронавирус, што го „поврати“ глобалниот економски тренд.

За разлика од другите западни индустријализирани земји, Јапонија ги задржа каматните стапки ниски и ја одложи борбата против инфлацијата за да го поддржи економскиот раст. Поради ова, вредноста на јенот падна, а извозните производи таму се поевтини во споредба со американските и европските, пренесува tportal.

Клучните каматни стапки во САД се 5,5 отсто, во еврозоната 4,25 отсто, додека во Јапонија се на минус 0,1 отсто од 2016 година, додека инфлацијата е само околу четири отсто, што сè уште не е алармантно. Покрај тоа, инфлацијата се смета за позитивен феномен, по 18 последователни месеци дефлација, изјави за tagesschau.de аналитичарот на JP Morgan, Аиса Огоши.

Дефлацијата ја мачеше Јапонија со децении: цените постојано паѓаа, предизвикувајќи пад на продажбата, платите на работниците и инвестициите. Сега има промена на менталитетот во деловната клима и многу менаџери се подготвуваат да ги зголемат своите плати за прв пат во оваа генерација. Освен што ја прекина дефлациската спирала, друга причина за покачување на платите е јапонското население кое брзо умира, што доведува до недостиг од работници.

Не сите очекуваат ново јапонско економско чудо.

Економистот на Мудис, Стефан Ангрик, за Фајненшл Тајмс изјави дека и покрај силниот раст на БДП, не е време да се прогласи победа: „Домашната побарувачка останува слаба, приватната потрошувачка, која сочинува 60 отсто од БДП, падна за половина процент во реални услови во вториот квартал до првиот квартал од 2023 година“.

Како што слабиот јен ги прави јапонските производи евтини, така и увезената стока ги прави многу скапи за обичните Јапонци и индустријата.

„Поради инфлацијата, многумина се воздржуваат од трошење, а компаниите не сакаат да инвестираат. Ова го поставува клучното прашање дали закрепнувањето на Јапонија по пандемијата ќе престане пред да започне сериозно“, заклучува Ангрик.