Автомобилската индустрија се соочува со нови предизвици откако ЕУ ги воведе тарифите за електричните возила произведени во Кина
Новите царини на Европската унија за кинеските електрични возила би можеле да го чинат Пекинг 4 милијарди долари во трговијата и да ги принудат компаниите да го зголемат производството во ЕУ.
Студијата од Институтот во Кил за светска економија предвидува дека ако ЕУ го ублажи кинескиот увоз на ЕВ со царини од 20 отсто, тогаш возилата од Кина во вредност од приближно 3,8 милијарди долари повеќе нема да се увезуваат во ЕУ. Ова би значело дека околу 125.000 помалку кинески ЕВ ќе пристигнат на Стариот континент. Продажбата на електрични возила од домашно производство може да порасне за 3,3 милијарди долари за да се компензира.
Европската комисија ја заврши истрагата за тоа дали кинеските производители на ЕВ добиле неправедни владини субвенции и веќе ги информираше кинеските извозници за привремените тарифи кои се воведуваат. Се очекува тарифите да резултираат со зголемени трошоци за потрошувачите.
Се очекува одмазда и повисоки цени
„За потрошувачите, ова веројатно ќе резултира со повисоки цени за електричните возила бидејќи производството во ЕУ е значително поскапо отколку во Кина поради повисоките цени на енергијата и материјалите и, пред сè, значително повисоките трошоци за работна сила“, истакна Џулијан Хинц, трговски истражувач од Институтот Кил. „Меѓутоа, во никој случај не е измислен заклучок дека европските производители на автомобили ќе ја пополнат празнината, кинеските производители како што е BYD, исто така, би можеле да ја задоволат локалната побарувачка со нови погони во Европа“.
Симулацијата на Кил не разгледува никакви одмазднички мерки што се очекува да ги преземе Кина откако ЕУ ги објави новите царини. Кина соопшти дека би можела да воведе царини до 25 отсто за возилата со големи мотори, промена што може да влијае на многу европски производители на автомобили, вклучувајќи ги Mercedes-Benz и BMW.
BYD би можел да се покаже како еден од најголемите европски производители на електрични возила во Кина. Производителот веќе работи на својата прва фабрика за електрични автомобили во Европа, лоцирана во Унгарија, а минатиот месец откри дека истражува потенцијална втора фабрика за автомобили на континентот. Клучен дел од европската експанзија на BYD ќе вклучува лансирање на локална верзија на моделот Seagull.
Преземено од Avtoplus.mk