Најбрзо растечките регионални аеродроми во четвртиот квартал

Аеродромите во Сараево, Дубровник и Загреб ќе имаат најбрз раст во поранешна Југославија во четвртиот, последен квартал од годината (октомври, ноември и декември), пренесува exYuAviation.

Оваа тројка ќе додаде најпланиран капацитет во однос на истиот период лани.

Аеродромот во Сараево ќе предничи, со дополнителни 181.135 седишта. Силниот раст доаѓа бидејќи повеќето авиопревозници кои оперираат до главниот град на Босна и Херцеговина ќе одржуваат повеќе летови. Имено, Ryanair во Сараево носи дополнителни 53.878 седишта, додека Pegasus Airlines ќе додаде дополнителни 31.276 седишта во однос на минатата година.

Дубровник и Загреб ќе продолжат да ги користат придобивките од работењето на Рајанер во четвртиот квартал. Дубровник ќе ги има првите зимски летови на буџетскиот превозник, со што ќе донесе дополнителни 93.964 седишта во споредба со минатата година.

Рајанер во Загреб го зголемува капацитетот за 25% во четвртиот квартал од 2023 година, додавајќи 77.504 седишта на пазарот по зголемувањето на фреквенциите на голем број линии во текот на зимата и одржувањето на летовите до неколку нови дестинации започнати во текот на летото.

Прекинувајќи ги своите лоши перформанси во текот на годината, аеродромот во Бања Лука ќе се врати на раст. Рајанер повторно е главниот виновник, кој реализираше 42 дополнителни летови од Бања Лука во текот на четвртиот квартал со зголемување на фреквенциите на неколку линии, што резултираше со дополнителни 15.916 авиокомпании во споредба со 2023 година.

Во „зелениот“ дел на табелата по раст на капацитетите се и Тиват и Подгорица. Тиват ќе оствари квартален раст од 31.003 слободни места, додека Подгорица годината ќе ја заврши со квартален раст од 19.222 места.

Планирана разлика во капацитетот на аеродромите во поранешна Југославија, К4 2024 во споредба со К4 2023 година:

Белград ќе доживее најголем пад на слободните места со над 140.000 места помалку во споредба со претходната година. Ова првенствено е поттикнато од Wizz Air и тековните проблеми со моторот што влијаат на неговата фамилијарна флота на Airbus A320neo. Превозникот ќе има 111 летови помалку во Белград отколку во четвртиот квартал од 2023 година и ќе избрише 139.442 седишта од пазарот или околу 25% од својот капацитет во истиот период минатата година.

Аеродромите во Скопје и Охрид бележат пад на капацитетот 88.390 и 13.030 седишта.

Пад на капацитетот во Љубљана се очекува и во четвртиот квартал, иако поголемиот пад на расположливите места во ноември и декември ќе се компензира со растот во октомври. Аеродромот може да го надомести тој пад со чартер летови, кои не се вклучени во бројките за планираниот капацитет.

Горенаведената табела е информативна и точна заклучно со 24 септември. Авиокомпаниите често ги ревидираат нивоата на капацитет со распоредување на поголеми или помали авиони, менување на фреквенциите или додавање и суспендирање на рути, што ќе резултира со одредени промени на горенаведените податоци во четвртиот квартал, според специјализираната страница.